frallorna

Direktlänk till inlägg 19 januari 2014

Vilken vacker dag!!

Av Lena - 19 januari 2014 14:21

 

Gjorde en bärpaj med egna bär...

 

... sötad med endast lite honung, sedan mald mandel & glutenfria havregryn som täcke, innan vi tog bilen till skogen för en sagolikt vacker & skön promenad...

 

... bara minus 4!

 

 


  Malte fick sträcka ut, syns det att han gillade läget eller?  

 

 

 

 

 

 

 

Efter 35 minuter fick det räcka...

 

... för hemma skulle gubben hinna med att slunga lite snö åxå, tillockmed fina kanter efter vägen ska det vara  ...

 

... & hinna med det goda, innan han åkte iväg tä ättämiddas jobbä.

 

Igår somnade Malte helt förstenad med zinkpasta inpackade tassar & barnstrumpor, han hade en spricka mellan 2 tår på en baktass som gjorde ont, det är vädret som är knasigt & gör tassarna torra, så även inatt blir det inpackning...

 

... han kan inte ens ta ett steg med dom på  ...  

 

Nu direktsända hästhoppningen inkopplad via datorn till tv:n, vilken lyx  så nu har jag 2,5 timme på golvsängen & med hundmys framför mej, yessss! 


                        Kram & fin söndag på er    


 
 
Ingen bild

Kerstin.

19 januari 2014 15:46

Men vilka fina vinterbilder,är i skommartjärn för jag tyckte att jag såg en liten tjärn där,men är det plogat där?? Själv så sitter jag här med dropp i näsan feber och hosta, så vi gick en mindre promenad på morgon å nu har vi gått i skogen här hemma,det är ju så fint i skogen med snötäckta träd och lagom kallt,så här kan det vara ett tag nu!!

Lena

19 januari 2014 20:51

Ja det är vid Skommartjärn, dit är det plogat hela vintrarna!! :))

Så trist att du är sjuka :( fy då...

Ja visst är skogen vacker, så fin så jag blir helt målös stundtals... ändå hade det varit än vackrare om solen strålat från en klarblå himmel ;) men det kommer sådana dagar åxå :))

Kram kram & krya på dej

 
GeddFish

GeddFish

19 januari 2014 15:49

Vad mysigt, otroligt!
Jag får en klump i magen, men det är jag, det. Jag minns. Och saknar. För sådär går jag inte själv, snyft.
Men jag har varit ute och ska ut igen, jag räds inte sååå.
Eftermiddagskram♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

19 januari 2014 20:47

Älskade vännen, jag förstår

 
Kicki

Kicki

19 januari 2014 16:56

Ja, visst har vi haft en skön (och vacker) vinterdag idag. Jag tar sparken,Berra går.
Vad härligt att se att Malte är så pigg igen.
Nu har jag lagt ut receptet på fredagens dessert på min blogg.
Kram

http://www.travarenskennel.bloggplatsen.se

Lena

19 januari 2014 22:15

Spark är ett underbart färdmedel denna härliga tid! :)) när Petrus var liten så åkte han i en väska på sparken medans Märta glatt sprang bredvid :))

Ja det är så underbart att han är bra igen, jag tappade all tro när det hände, men nu kan jag känna att det gått bra, dock bär jag det hela med mej & vi kommer fortsättningsvis vara väldigt försiktiga, fast det tror jag inte att Malte kommer märka

 
Piedra

Piedra

19 januari 2014 18:39

Vilka helt fantastiska vinterbilder! Du får mig att riktit längta efter norrlandsvinterväder. Det är annat än slasket är det. Kramar! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

Lena

19 januari 2014 20:44

Tack! :)) förstår vad du menar

 
Therese

Therese

19 januari 2014 18:57

Helt MAKALÖSA vinterbilder!!!
Ser så underbart gnistrande ut!

http://www.hund-lycka.blogspot.se

Lena

19 januari 2014 20:43

Tack! :)) ändå var inte himlen helt blå, tänk då vad ännu vackrare det varit ;) men det kommer de åxå ;)

Kram kram

 
S/Y Euphoria

S/Y Euphoria

20 januari 2014 07:54

God morgon!
Vilka underbara bilder! Men vad mycket snö ni har.
Ja jag gillar ju inte vinter som sagt, men det där ser ut som en saga.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

20 januari 2014 21:27

Tack :)) ja visst är det ett enda sagolandskap!!

Kvällskram!

 
Ingen bild

Kerstin.

20 januari 2014 21:13

STORT GRATTIS FAR-MOR till MÄRTA MARÄNGS fina vinster,vilken snygging å tänka att snygga Petrus är pappan!!! njut av dina fina barnbarn.
Nu skall jag gå i säng Kram Kerstin..

Lena

20 januari 2014 21:26

Tack *hjärta* ja hon är verkligen vacker *hjärta* lixom övriga syskon *hjärta* & stolt är jag över hennes alla bokstäver hi hi ;)

Jag ligger redan på golvsängen ;) ledig i morn & hoppas på bra väder :))

Kvällskram på dej!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards