frallorna

Alla inlägg den 17 januari 2014

Av Lena - 17 januari 2014 18:08

 

 

Kom hem från jobbet & hade tänkt ta en åkerpromenad, men när tempen visade minus 14 så fick det bli en liten bya vända istället...

 

 

 

Hem ljuva hem ropade Märta högt när vi var på ruta ett igen  hua så kallt...

  Förts på jobbet blev det en rundtur på Kupolen, där Åhlens hade halva reapriset på dessa vackra gardinlängder, jag köpte 4 till en ringa peng som jag har tänkt kommer att passa till himlasängen som ska byggas till altanen i vår  några fina örngott fick åxå slinka med hem


Sedan på vägen hem blev det handling, hundmat åt Malte, kattsand till katerna & så in på Ikea för att köpa gröna ljus, & såklart en vända in till Fyndhörnan, där jag hittade så fina skålar i bubblig plast, 2 storlekar sallads skålar, köpte några, bra att ha på sjön & överallt  -säj REA till mej & jag går igång som bara den  & sedan "halva" reapriset på det, ja då går jag fullständigt i taket!  


Nu ska jag se på Handboll Sverige-Kroatsien sedan En plats i solen & Fångarna på fortet  


Fast vilka kast det är i livet, en del svälter ihjäl andra njuter av god dyr mat, eller som i Rumänien, där det nu pågår en fasansfull hund slakt, då EU gått in med hjälp, för varje död hund betalar dom eller VI! enorma summor!! totalt galet, Rumänien har tagit in hjälp från andra länder i slakten, som sker på det mest makabra sätt... det hörs vrål från dödshägnen, dom slås ihjäl med spadar, traktorer kör över dom, det skjuts & dom begravs levande eller eldas upp levande... all mänsklig känsla är borta... dom tar åxå hundar som går i koppel från ägarna & undra på det, då landet får så mycket pengar...

-Just nu får jag höra att Politikerna beodrat Polisen att gå in i husen & ta alla hundar som Rumänerna en gång köpt från de Komunala döds hägnen...


Jag måste stålsätta mej & försöka tänka på annat annars orkar jag inte andas... men det jag kan göra för dessa 4 fotade det gör jag, eller vi, gubben & jag, ger lite pengar till hundkojor & veterinärvård  för det finns Guldhjärtan där i landet åxå, som lever & kämpar för dessa underbara 4 fotade  


                                        Kram kram  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards