frallorna

Alla inlägg den 8 januari 2014

Av Lena - 8 januari 2014 21:30

  Vi har haft en råtta i vardagsrums väggen, som ramlat ner mellan 2 reglar & inte kom upp igen, gubben tänkte på doften av ruttet & jag på att hon skulle dö en plågsam död... så gubben bröt strömmen & tog sej in i väggen, & där var den!  ...

 

... pallade upp böcker & satte den nyinköpta fällan & satte mot hålet, gisses vilken dålig konstruktion, så liten fälla, tror den var för dansmöss bara  hon eller han? pysslade flera timmar med att försöka nå maten utan att ramla ner, den rundeln som ser ut som en krona slog & slog & slog hela natten tycktes det, innan jag förstog att hon ramalt i, hörde att hon började äta (& kanske dricka vatten som jag satt in) phuuu  & sedan stimma omkring! då flyttade gubben bryskt in buren på toan så vi skulle få någon sömn  ...

 

... & i morse fick hon komma ut till friheten! fick en pirog & en ostbit med sej  


Vaknade med något som liknade ryggskott, tog 2 panodil & åkte iväg...


... till jobbet som idag turligt nog bestod av att en stund göra vad jag ville på stan, så det blev en tur in på Önskehuset där jag hittade en så fin löpmetervara till halva priset, ska ha den som duk på vardagsrums bordet i vår...

 

... tror det kommer bli kanon  sedan tog jag en   fika, kaffe & en himelsk glutenfri choklad muffins  vilket jag åxå berättade för personalen, satt där på loftet & zappade runt på internet via telefonen, riktigt mysigt faktiskt.


Har ingen gnolande värk, bara när jag rör mej, tabletterna kanske? verkade lite där på dagen, & sedan en stund tillbaks känns det bättre.


I morrn ledig & om det känns ok så ska vi ta oss till slalombacken & knata lite uppför igen!  

 

Men nu är det mys som gäller, efter att nyss ha gnussat & lekt lungt på golvsängen med en leksak vi 3, dvs -Märta ville leka med mej & Malte med Märta & jag att dom 2 skulle leka med varandra, hänger ni med?  


Nu ska jag se reprisen av Stjärnorna på Slottet som just börjat på 24:an.


                                  Kram kram på er  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards