frallorna

Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Lena - 6 januari 2014 17:09

 

Jag har älskat ugglor så länge jag kan minnas  inte så jag samalt på dom, men några olika prylar har jag med ugglor på  för kanske 12 år sedan, så hade vi en Berguv här i byn, han brukade sitta i en tall & hoa, så stor & så häftig!  

Denna helt fantastiska ljus uggla fick jag idag av mamma & styvfar så fin så jag vet inte vad!!  Dom kom hit på förmiddagen & grattade mej & fick en kaffe slurk  

 

Badlakan & servetter med mer ugglor på!& på tok för fina för att använda 

  Bockar älskar jag åxå, men dom tidigare har blivit för frestande åt vovvarna & "gått sönder"  typ   

 

Glutenfria småkakor som smakar som en dröm inslaget i cellofan så fint & det ska visst vara ugglor även på fatet!  nyfiken & har glömt att titta, springer & gör det nu...

 

... men åååå så söt den är!!  

  & så fick jag välbehövliga strumpor & en fralla kudde, har en tidigare åxå, så denna får kanske åka med i husbilen!


Mamma hade åxå bakat glutenfria kärleksmums som tametusan är godare än vanliga!  själv hade jag bakat en äppelpaj med vaniljvissp till.

Tack älskade mamma & Lasse  

 

När dom åkt & gubben farit till ättämiddasjobbet så gick vi ut på en liten promenad...

 

... & idag följde gamla Sean med oss  

 

 

Tittat på Hundens värsta vän, från Hundstallet i Stockholm, så tragiskt att jag nästan bryter ihop... detta var en hund som tränats till att kampa, det finns dom som håller på med detta även i Sverige... hemska & ohyggliga tanke... mitt hjärta gråter...

 

& medans tårarna rinner för alla oönskade 4 fotade, ligger Märta & Malte på var sida om mina ben & sover medans jag smeker dom... önskar jag kunde hjälpa någon fyrfotad vän... kanske någon gång... tänk att världen har så mycket ondska... jag skulle tveklöst ge mitt liv för Märta & Malte... jag har gjort det en gång, med Petrus & Märta, men vi överlevde... det fanns då ingen tvekan, eller tanke, bara handlingen att leva eller dö tillsamans  


Tänkte just en vända, men tyckte det brusade utanför... & som jag anade, det vräker ner!  blir bara en snabb drill sedan in & mysa vidare.


                  Kram på er mina fina som kikar in  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards