frallorna

Alla inlägg den 1 januari 2014

Av Lena - 1 januari 2014 13:29


  Gårdagen var blåsig, mulen & regnigt...

 

... så vi var inne mest, stökade på, bäddade bort den stora golvsängen & fixade med mat inför kvällen

 

Hade en mysig kväll med min bror & kusin med fruar, helt perfekt!  

Västerbotten skål med räk/avocado/ äpple/citron kompott med en ört/dill röra till, sedan oxfile med hasselbackare & trumpetsvamps sås, sallad & bröd

 

Till kaffet hade min kusinfru bakat så gott, en glutebfri & en vanlig chokladkaka, till det nykokt hjortronsylt med glass  

 

Hörrni! dessa korgar är bara så enkla & vackra att göra, prova vet ja om ni ska servera någon förätt lite extra fint någon gång  

 

   

Malte blev sressad av alla smällar mot 12 tiden, & sökte tröst & skydd hos min bror   men han lugnade sej efter en stund, som tur var.

 

Nyåret skålades in på verandan, bor ju så högt & fint så vi hade första "gratis" parkett på att se fyrverkeri över byar & stan, medans Abba sjöng Happy new yer för oss  

 

Idag tog gubben långsovning & Malte & Märta likaså, bäddade tillbaks sängen i natt...

-nähej!! jag är vaken!  


Ikväll ska vi gå & se Hundraåringen på Bio med 5 vänner! som sedan följer med hit efter & äter lite gott & förhoppningsvis spelar vi kort åxå, om vi inte bara babblar ihjäl oss   


Mulet, grått men varmt, nu ska jag fixa lite inför kvällen!!


Kram mina fina & ett


       Gott Nytt År på er!!!   



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards