frallorna

Direktlänk till inlägg 13 december 2013

Mmmm så härligt!

Av Lena - 13 december 2013 15:19

 

När jag kom hem från jobbet åkte vi till en åkerväg för en promenad på grus  

 


 

                 Tok-Fia försökte klä av sej 

 

Hmmm... 8 jägare + hundar i 3 bilar på väg till "våra" åkrar, undra vad dom letar efter, eller tänker...   

 

Malte & Märta mådde i alla fall gott med lite omväxling, blev ju bara det vi får gå, dvs. en 20 minuters vända.

 

 

Här ser ni hur vägen utanför ser ut, isig så in i bomben, men vi kan gå ut en annan väg & i alla fall slå en drill en bit bort, men promenera i byn det får vara.

 

Så här blev vår golvsäng med nya påslakanen  supernöjd, efterssom jag älskar skotskrutigt & detta är lite åt det hållet  


Fredakväll... eller kväll är det ju inte än, men om jag kollar ut så är det mörkt & då tänker jag lixom kväll, innan jag tänker efter  Nu ska jag stöka runt lite, städa, tända ljus, lyssna på Mix Megapol som spelar så fin Julmusik & plocka fram lite Tomtar & så. Ingen koll om vad som är på tv, men mys på golvsängen lär det bli senare.


                       Kram på er mina fina läsare  

 
 
GeddFish

GeddFish

13 december 2013 17:08

Ja, där sa du nåt. Mix Megapol. Hade jag glömt. Går här och irriterar mig på lokalradion och all sport för jämnan. Finns nästan inget annat!
Fina utomhusbilder och golvsängen, vilka underbara lakan! Gillar också skotskrutigt! Jättefint! Ligger ni ofta i golvsängen? Blir det inte obekvämt eller är det tvärsom?
Luciakramar från en ensamsittare här i stugvärmen i min lilla lägenhet, har det gott och skönt ♥ får tänka bort sorgen som kryper på när juletid närmar sig ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

13 december 2013 17:58

Hi hi vi ligger här alltid numer :)) sovrummet står bara & samlar damm typ ;) vi sover bara så skönt, tillochmed jag! ;) som får ont i ryggen om jag lib´gger på den tjockare, den under fotöljen, men den mot bordet sover jag sååå skönt på :)) vi gör så här ett tag till i alla fall :)) fast ibland längtar jag lite lite efter sängen, men är rädd att någon av vovvarna ska hoppa ner från sängen, är mega rädd numer :(

Förstår att du känner sorg denna tid... tur du ofta har så mycket att ta dej för :)) fast det är ju när man är hemma i ensaheten det kryper på...

Kramarom dej extra mycket

 
Kikkan

Kikkan

13 december 2013 23:17

Va jättefint det blev med de nya påslakanen.. Härligt att Ni kan ge Er ut på lite längre promenade nu. Har just kommit hem från Luciafirandet i St.Pauls katedralen, det var så otroligt fint, inte många torra ögon... T.o.m ärkebiskopen Anders Wejryd kom flygandes från Sverige och deltog. Har idag fått inbjudan till den svenska ambassadörens residens på tackdrink i Januari, det skickas till alla som hjälpte till på julmarknaden. Ha en bra helg. Kramsiar till hela familjen :) ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

14 december 2013 17:40

Tack! :))
Promenaden var så mysig, för att idag inte kunnas gå, då det på vissa ställen var is även där, men det syntes ju så bra, idag är det översnöat så det blir ingen prommis alls :(
Förstår att det var både mäktigt & så vackert & bara ordet Katedral få mej att rysa♥

kram & fin kväll♥

 
Skånepågen

Skånepågen

14 december 2013 10:41

Jaså, ingen snö i Dalom heller! Men än är det långt till Vasaloppet förstås.
Blir lika förvånad varje gång då jag ser hundarna med katterna. Men de har väl en viss vana sedan valpben.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

14 december 2013 17:37

Jopp! idag kom den ;) & till Vasaloppet brukar det alltid finnas vitt :))

Malte hade en tid då han INTE tyckte om katterna, det var jobbigt :(

Kram & fin kväll♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards