frallorna

Direktlänk till inlägg 8 december 2013

Fest igår...

Av Lena - 8 december 2013 17:47

 

Traditionen fortsätter & gårkvällens fest blev kul & god såklart, minnen från ungdommens synder & galenskaper avhandlades & skrattaen haglade  

 

 

 

Där min bror är är åxå Märta, alltid  

       

 

Brorsan visar fynd han handlat på loppis, till alla gubbars nyfikenhet  

   Märta tyckte det var sådär  

 

Men detta gillade dom båda, när vi hade ätit så "smög" Malte, Märta & jag ut i köket & dom fick förse sej av korv, leverpastej & köttbullar  ingen anar något ännu, fast en & annan godsak blev dom allt bjudna på helt "lagligt" åxå  

  Kallt & sent åkte vi hemåt efter en hel härlig kväll

 

Så iväg till min härliga faster med man för ägghämtning, skratt & prat & fika, Ines Arnesson heter faster, som ledde Asabs städstrejken på 70 talet & en andra på 80 talet i SSAB, vilket Jan Josefsson berättade om rörd till tårar, för någon dag sedan i en intervju som man kan se på nätet, då han satte ihop en lista över 3 eller 4 personer han ville äta Julmiddag med! lite småkul sådär  

 

Sedan tog Malte & jag en promenad in mot skogen i snö & kyla..

 

... så otroligt vackert


Snön dalar lite försiktigt ner, kallt, men inne har vi värme så mycket vi vill & gubben eldar & eldar.


Tv-tittande & solsidan väntar


                                   Kram på er  

 
 
GeddFish

GeddFish

8 december 2013 20:17

Ja, det är vackert att titta på! Mina döttrar är tokiga i snö och bara jublar, medan jag är lite restriktiv och tycker det kan kvitta, men jag ger mig ut ändå!
Trevliga kalasbilder! Kram och fortsatt fin andra söndag i advent! ♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

12 december 2013 19:34

Ja du, denna vinter känns inte som en riktig vinter, vi har plussgrader just nu :( & lite snö tycker jag allt passar i denna tid...

Kram kram på dej♥

 
Ingen bild

Anna

8 december 2013 21:40

Vilka härliga människor!
Och Märta gumman, så fin! Så nära så nära brorsan din! Kärlek det syns!!!

Vilken vinter det blev!
Idag blev vi varse igen att Charlie inte tycker om småbarn! Tråkigt! Men nu undviker vi dom!!!

Kramar!
Anna

Lena

12 december 2013 19:32

Ja det är alltid lika kul he he ;)

Vintern kan snart inte ens kallas vinter hu hu :( massor av snö vill jag inte ha, men lite vore väl kul ;)

Kram kram på er♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards