frallorna

Direktlänk till inlägg 14 november 2013

Se här!

Av Lena - 14 november 2013 16:13


  Ända tills Malte var säkert ett & ett halvt år gick det bra att klippa klorna, sedan ändrade han sej, har aldrig klippt i pulpan eller så, han bara helt plötsligt inte ville göra det längre, likt sin far  så gubben har honom i knät & så får vi trilskas lite, inte så man fixar det själv, men han är INTE arg eller biter.

Klippte klorna veckan innan allt hände & sedan har vi inte velat bråka med honom, självklart, men nu var dom långa, så jag tog till "godis" tricket igår & tänkte att jag måste testa & det funkade!!! snacka om att vi skrattade hjärtligt  -va? var det så enkelt?  

Nu tog jag bara en liten bit i taget, det måste gå lite snabbt & godis gör denna prosedur till något mycket gott  en smärre revolution för oss alla  

-Märta? -hon älskar att få klorna klippta, somnar & njuter  

De var de jag skulle berätta.

 

& så hade då Rusta äntligen rea på sina jättestora härliga bäddar, som jag väntat, köpte 3 på en gång 149:- styck, 2 ska jag ju ha på altanen i sommar, & sy det fina Dalahästfodralet att ha på, brukar ha 2 på varandra så dom sjunker ner så där skönt, kanske hinner jag köpa fler åxå, jag & hundbäddar ni vet  

 

Ledig tills nästa onsdag, tog ledigt månd & tisd. då gubben jobbar förmiddag & efterssom han tog ledigt förra veckan, så gör jag det nu, för fortfarande vill vi inte att han ska sitta i buren ensam flera timmar, & lös törs vi heller inte låta honom vara, men med lite pyssel så går det att lösa  


Promenaden ställde Märta & jag in då det har regnat hela eftermiddagen & nu är det tv kväll på golvsängen som gäller


                            Kram mina fina som kikar in  

 
 
Kaisa

Kaisa

14 november 2013 16:53

Fantastiskt smart knep AV MALTE :-)))

Kram ❤️❤️❤️

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

14 november 2013 18:48

Japp! tänk att jag äntligen förstod vad han ville!! he he he ;)

Kramiz

 
Therese

Therese

14 november 2013 17:34

Vad duktiga ni är på pedikyren!!:-)
Lätt som en plätt!

http://www.frallaliv.blogspot.se

Lena

14 november 2013 18:47

Japp! tok gubben, kanske har han väntat på detta? ha ha ;) ja ja, nu utgår vi från detta & på bak-klorna så tog jag alla 4 på en godis! *skratt* & i fortsättningen blir det mindre & mindre godis ;)
Kramiz på ej

 
Kicki

Kicki

15 november 2013 11:50

Kom och tala om det där för Skorpan, hon avskyr att få klorna klippta, där hjälper varken godis, lock eller pock.
Kram

http://www.travarens.se

Lena

15 november 2013 13:47

He he jo jag vet att du har problem med hennes kloklippning, Malte vill heller inte vara med på det, men bara så han fäktar med tassarna & inte vill vara med ;) det är väl inget problem så länge vi är 2, men nu tycktes det ju gå med godis ha ha ;)

Fredags kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards