frallorna

Alla inlägg under oktober 2013

Av Lena - 17 oktober 2013 15:00

 

-Pappa! jag tycker det är dax att vakna nu!!  /Malte

  Måst vara rekord att jag plockat hallon ända tills nu, men detta var det sista, & oj, jag lade det visst på ett blomm-fat med vatten ränder  men gott var de, sött  


Hann hem innan snön, eller små flingor sågs vid ett tiden, men annars bara regn hitills, men det ska ju komma mot kvällen, en massa vitt visst


                          Kram mina fina som kikar in  

Av Lena - 16 oktober 2013 21:24

 

Vaknade till en vacker & frostnupen morgon

 

Jobbat, hem & ut med Märta & Malte, fast bara på en liten kissvända, ser ni kamoflage Malte?   

 

Men hallå!! skrattade när jag kollade upp i taket i köket & en råtta hade gnagt ett stort hål! snacka om att vilja in i värmen  vi har en aparat på vinden som tidigare år funkat klanderfritt mot råttor, som avger någon radiovåg så dom inte vill vara där, men man måste ändra frekvens, kanske dax att göra det igen, & spackla igen hålet  

      Så tog grannen/vän & verinären Eva bort dränet på Märta, hon märkte det inte ens, & gjort på en sekund & om en vecka dax för stygnen i nosen.

 

Bästa Eva  oj vad hon hjälpt mej mycket genom alla över 20 år med djuren  


                                    ---------------------------


 


Det regnar lite ute nu, men gösses så dom varnar för total snökaos över hela Dalarna i morrn, en halv till en dec snö under dagen/kvällen, hoppas jag hinner till & hem från jobbet innan det kommer, slutar kl 13, så jag håller tummarna, för några vinterdäck har vi inte fått på ännu.


                                      Kram på er  


Av Lena - 15 oktober 2013 19:23

 

Idag på jobbet blev det ett besök på Kristian Gidlunds utställningen, detta är bara en liten del av den...

 

... & på samma bänk har jag på jobbet suttit många gånger & funderat över livet... kanske är det många som har den till sin funderar-bänk?...

 

Ena sonen säger att Märta har en propeller på ryggen & kallar henne för Helekoptern   men i morrn ska den tas bort av min kompis veterinär här hemma  


När jag kom hem så tog jag med dom båda i bilen till grannsocknen Romme...

 

Märta fick bara vara med ca 25 minuter, nosade & strosade, sedan ringde jag gubben som planerat...

 

... som kom & hämtade hem henne så att Malte & jag kunde gå en längre vända...

 

                                            ...-hejdå!  

 

Malte & jag gick till Rommehedslägret & dansade på Paviljongen & tog vackra kort  

 

Flyget ni ser, går till USA  

 

Bedövande vacker kväll & kall.


Nu kvällsmys & tv, men inte fotboll, det gillas inte här!  


                                    Kram på er  



Av Lena - 15 oktober 2013 09:58

 

Äh! sluta! tänker inte gå upp! -TRÖTT! ser ni inte det??  /Märta

 

Vackert, men grått & kallt & nästan så det drev lite i luften, men en...

 

... liten byavända fick det bli ändå.


                     Nu jobb, vi hörs senare vänner  


 

Av Lena - 14 oktober 2013 19:14

 


 

Grå morgon, grå dag & kallt var dagens väder.


Malte & Märta var ensama hemma en stund idag, gick bra & jag hade dom inte åtskilda trots dränet, Malte är så mån om henne  


Annars allt lungt, Malte verkar inte alls sjuk, tror han har en nojig matte bara  


Nu "Halv åtta" & mys på golvsängen.


                                            Kram på er  





Av Lena - 13 oktober 2013 16:45

 

Varit ute & prasslat i löven en stund &...

 

... kollat när gubben baxade in husbilen i ladan.

 

                                        The family  


Gubben har nårga teorier om Malte, en rolig, den var -han är nog ledsen för att han inte fick sova i sängen med er inatt... -den tog så hårt på mej! så inatt ska han självklart sova med oss! han har sovit 2 nätter med gubben på golvsängen nämligen, men gått fram & tillbaks flera gånger, i förhoppning om att bli insläppt, -fy så hemsk det låter   mammas älskling  

Teori 2 är ont i halsen? vi har försökt kolla i halsen, men tungan kommer i vägen, han slickar & smackar lixom, men inte på tassarna, åt inte sin lunch, så den snodde Madame! skit åxå, hon ska inte äta hårda kulor  men det verkar ha gått bra.

Nyss åt han i alla fall, älsklingen  & ligger i mitt knä just nu  


                                     Kram på er  


Av Lena - 13 oktober 2013 11:43

 


 

Det solas för fullt här inne  


Ja är de inte de ena så är de de andra...


Malte har vid 3 tillfällen skrikit till, bara sådär!, första gången i fredags när vi skulle lyfta ner honom från sängen i husbilen, kände igenom honom men han reagerade ingenstans...

På kvällen samma sak, då stod han med tassarna på sonens knän när han satt i soffan & plötsligt bara skrek han till!

Igår kvällst så vet vi inte om han drömde när han ropade till?... dom kan alla ibland "prata i sömnen" , & så matte då, som har oron i kroppen, alltid...


Nu tror gubben att han är snuvig, ingen feber, tycker han snörvlar lite, & så kan det ju vara, även hundar kan ju blir sjuka på det viset... fast han är pigg! lixom Märta  


Kan ju bara varit en sträckning åxå  


Så det blir en "piano" dag idag åxå, & om drygt 2 timmar börjar direktsändning på playen av Världskupps-hästhoppninen från Oslo  


                           Kram på er & fin söndag  

Av Lena - 12 oktober 2013 17:59

 

Ingen promenad för Märtas del, gick en liten stund på vägen utanför bara.

 


 

Söt Aika  följde med Malte & mej på en byavända efter att Märta gått in till husse


Hon är makalös den katten  fast lika kära i honom är åxå Pucko & Tussan  

 

En hel del blad har ramlat, & vilken vacker dag vi haft idag.

 


 

Peparerade Ringaren från Nottre Dam!  

Puckeln med dränet får jag tvätta hela tiden, eller den är förståss tömd, men det rinner fortfarande & jag ska masera försiktigt på den, hoppas det räcker med bara dränet, under narkosen ringde veterinären & sa att jag hade 2 metoder att välja på, drän eller en stor operation där allt plockades bort, men inte heller den kunde lova att det gick bättre än dränet, så jag valde denna, tyckte det fick räcka för denna gången.

 


 


 


 

Ställt av vår fina Delfin, nu ska den vintervila  


Golvsängen & mys


                                  Kram på er  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards