frallorna

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2013

Årets första SNÖÖÖÖ!!!

Av Lena - 17 oktober 2013 23:02

 


 

Oj så det vräkt ner! men det är blötsnö, så vi får väl se hur länge det ligger kvar  

 

Här låg jag på sidan om dom & tittade på kaktävlingen, sedan...

 

... buffade Malte runt & jag hamnade i mitten  på bästa golvsängen  


Gubben har just kommit hem, & blev bjuden på varmt nybakat bröd, med lagrad Prästost & Bregott som smälte...  -gott sa han  


Nu lite sent kvällsmys sedan John Blund 


                                       Kram på er  

 
 
GeddFish

GeddFish

17 oktober 2013 23:51

Lite sent, ja. Men jag tar "kväll" efter att ha varit på biblioteksbio och ett beslut att inte åka och ta influensavaccinet i morgon just. Väntar tills måndag, vill inte riskera att bli sjuk på söndag (gospelskursdag plus konsert).
Snö, blä, säger jag. Du är ju lite norr om mig, så du kommer väl före med vintern... Inget att göra något åt.
Nattakramen ♥♥♥ lyssnar på Karlavagnen, intressant. /Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

18 oktober 2013 11:38

Tja, fast lite sent gör ju inget om man inte ska upp & jobba kl 06 ;)

Bra att du väntar med sprutan, själv har jag aldrig tagit några sprutor mot flunsa eller den där epedimin för några år sedan, men jätte bra att man blir erbjuden & självklart bra :))

Snön kommer vare sej man vill eller inte, vänta du he he he ;) & Karlavagnen gillade jag bäst när den var som förr, älskade hon Wolter, & Lisa Syren men så gjorde dom om & jag är inte lika nöjd i programmet numer :( men det är kanske en vanesak ;)

Kram & fin fredag♥

 
Ingen bild

Anita

18 oktober 2013 10:51

Vi har också fått snö. Det är lite vitt på backen. Temperaturen är runt nollan. Så det blir att köra bil försiktigt idag. Vinterdäcken lär åka på ikväll, jobbar ju i helgen.
Ha en bra helg och kör försiktigt när du åker till och från jobbet.
Kramar

Lena

18 oktober 2013 11:23

Visst var det lite spännande med första flingorna ;)

Vår snö ser ut att smälta bort, inte så varmt, men solen gör just nu så den droppar... & att sätta på vinterdäcken lär ju inte skada, dom skulle jag åxå vilja ha på om jag skulle måste köra!

Kram & fin fredag♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards