frallorna

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2013

Skit!! :((

Av Lena - 8 oktober 2013 17:10

 

-Hjälp mej upp!!

Detta är igår kvällst & här syntes inget på Märta...

 

... men så plötsligt svällde en stor stor bula upp på hennes rygg vid 21 tiden!! & ni kan ju ana hur många senarier som flugit runt i mitt huvud inatt & sedan dess...


Canser? Fettknöl? ett getingstick?...

Vid Sala efter att vi fikat på rastplatsen igår, stod dörrarna öppna på bilen & när vi satte oss i vid halv fem, så lindade jag in henne i en flisfilt, kan det ha suttit en geting på den??

Letat genom alla filtar & bilen, men inga döda eller levande kryp hittade, tänkte raka henne för att se ett ev. bett, men rakaparaten är så bred så det funkade inte.

Så typiskt nu när hon ska opereras på torsdag, tänk om operationen blir inställd??...

Hade en Hjortfluga/Älhfluga i håret för 2 veckor sedan som jag fick i handen när jag körde, kastade den från mej men såg inte vart den landade, kan den ha krupit omkring & nu bitit henne?

Tror jag blir tokig  


För övrigt är hon så lekig till Maltes stora förtjusning  så länge hon orkar.



Nu ska jag bädda i husbilen.


                                       Kram kram  



 
 
Therese

Therese

8 oktober 2013 17:45

Nämen, goa lilla Märtaskrutt! VARFÖR ska allt drabba dig?!?
Hoppas det försvinner och blir bra igen. Skönt att hon verkar pigg i alla fall!
Kraaamen!

http://www.frallaliv.blogspot.se

 
GeddFish

GeddFish

8 oktober 2013 18:23

Har inget sagt eller skrivet, men i natt drömde jag väldigt tydligt om er. Drömde att jag var på besök. Du och din man fanns där och era hundar, men de var väldigt små, så jag blev så förvånad. Allting var bra, så jag känner ingen anledning till oro.
Håller tummarna att Märtas bula försvinner. Kram♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

8 oktober 2013 19:31

Tack snälla goa Gerd♥ jag tror på dej♥ Tack♥ Tack♥

Kramarom dej♥

 
Ingen bild

Anna

8 oktober 2013 19:25

Lena

Kolla denna blogg som jag googlade fram...
Sökte knöl hund rygg...


I onsdag så upptäckte jag en knöl på Adas rygg , det tog ungefär 30 minuter för den att komma. Eftersom klockan var mycket och djurkliniken var stängd så avvaktade vi till torsdag morgon. Men den var lika stor , så jag ringde och fick en tid hos vetrinären samma dag. Vetrinären som hette Mia sa att hon troligen har stött sig och det hade precis prickat ett blodkärl som sprack. Så hon fick öppna upp och dra ut all vätska och blod som var i knölen. Ada skötte sig utmärkt behövde inge lugnande medel för ingreppet utan hon bara låg stilla utan att säga någonting. Mia tyckte det var en sån cool lugn, snäll pointertik. Jag kan inte mer än hålla med henne. Så nu får Ada äta inflammation hämnande medicin i en vecka....
UPPLAGD AV POINTERLIV

Bilden visar likadan bula som märta har!

Kram
Anna

Lena

8 oktober 2013 19:31

Tack tack tack Anna för länken på Facbook! den satte ju på samma plats åxå ;) ska ringa Ulltuna i morrn & förvarna, få se vad dom säger?...
Tack än en gång, så skönt det känns & denna kom åxå så fort så jag han inte ens med!

Kramarom dej♥

 
Ingen bild

Anna

8 oktober 2013 19:42

Jag tror inte den är farlig !

Hoppas hoppas allt blir bra nu! Jag känner din oro...
Jag håller alla tummar jag har!
Det blir bra nu!!!!!

Anna

 
Kina

Kina

8 oktober 2013 20:26

Aj,aj det där såg ju inge kul ut. Hoppas att svullnaden gått ner och att hon mår bra nu. Ta hand om er!

Kram Kina

http://kinassmultronstalle.blogspot.se

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

9 oktober 2013 07:33

Säkert inget farligt, eftersom det kom så hastigt.
Fick hon en lugnande spruta i Uppsala? I så fall kan det vara en reaktion på det sticket.
Jag förstår att du oroar dig, efter allt som hänt.
Kram

http://www.travarens.se

 
Ingen bild

schäfermatte

9 oktober 2013 09:33

Visst är det jobbigt när det blir något "fel" på hunden.Säkert inget farligt när det kom så fort.Jag kämpade med min förra schäfer som hade problem med magen. Vaktade hela tiden vad hon kunde hitta ute och stoppa i sig ,till slut blir man helt nojig.Det var hennes sista år som hon hade "problemmage" hon blev tolv år gammal.Jag håller tummarna för att allt ska gå bra för lilla söta Märta.

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

9 oktober 2013 14:01

Har skrivit på fejjan till dig, men tror som sagt inte att det är farligt på något sätt!
Du kanske redan nu fått något svar på vad det kan vara.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards