frallorna

Direktlänk till inlägg 8 september 2013

Gokväll...

Av Lena - 8 september 2013 20:17

 

Vi har en vän som är Trädgårdsmästare, & när jag frågade honom om trädklippning av trädet som står precis utanför altanen & skymmer, ett Trancperan blanc (knas stavning) Glasäpplen helt enkelt, så sade han -klipp hur du vill nu, så rätar jag till det i vårvintern.

-sagt & gjort! & jag som vill ha inbonat & lummigt fick spadet & löpte amok...

  ... & attans va bra de blev!  fick sekatören i planeten & såg

planeter åxå  men trodde inte att det blödde, jag trodde helt sant att ett äpple var så moget så det rann saft ner i munnen! innan jag fick lov att torka mej då det var så "saftigt" & upptäckte att det inte alls var saft, kanske var det smällen som fick mej att tro det  här hade jag torkat av några gånger, & det gav sej till slut  ont & lite huvudvärk, men som sagt, de var de värt & nu ser vi såååå mycket mer  

Vimsade ut & fortsatte & i en rishög vrickade jag foten så jag trodde den gått av, så det blev ett -jääää--ar skrik  


Gubben hjälpte till efter fadäsen, han har tjatat om att beskära det kraftigt i säkert 10 år & helt plötsligt sa jag bara den & den & den grenen, mer & mer & mer & tänkte nog att det var bäst att skynda innan huvet blir som vanligt igen  fast nu har jag ändrat mej helt! tror vi kapar det! äpplena var sura som citroner i år & så fort det blir glas så blir dom bruna & mitt älsklingsträd som jag en gång satte men som dog är Sävstaholm, så vi sätter ett sådant på en annan plats istället! & utsikten kommer att bli bäst!  

 

Av äpplena som ramlade av gjorde jag saft i en gammal råsafts centifug gott gott

 

Annars så har vi bara varit hemma, snickrat, solat, ätit &...

 

... virkat rutor, har inte helt fått in snitsen i första hörnet, men det kommer  


Nu ska jag fixa mat tills i morrn.


                                          Kram på er  


 
 
pezze

pezze

8 september 2013 21:52

ojj ojj.. vilket otur di fick.. :-O
kan du stödja dig på ditt fot nu?!?!?
o du kanske får gå te dr med ditt sår på huvudet!! :-S
krya på dig!!

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

Lena

9 september 2013 22:00

;) jag träffade en sjukgymnast som sa åt mej att linda foten, den är svullen & gör ont, men inget är brutet ;) & huvudet värker inte men såret är ömt, men utsikten är fantastisk!! ha ha

Tack! & Kram på dej♥

 
Buttons

Buttons

9 september 2013 08:03

Nej men ???? du ska nog inte utföra såna där farliga jobb, sitt och supervajsa istället..........blötpussar til lhela familjen

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Lena

9 september 2013 21:52

He he ;) ja det blir nog bättre med virkning he he ;)

Tack & Kram på er♥

 
Therese

Therese

9 september 2013 08:23

Huuua, vilken otäck skada. Kunde gått illa! Tur att det gick bättre än det såg ut...

http://www.frallaliv.blogspot.se

Lena

9 september 2013 21:51

He he ;) det var nog bara meningen att det skulle ruskas till lite däruppe ha ha ha ;)

Tack & kram på dej♥

 
Ingen bild

Anna

9 september 2013 22:13

Men lilla vän då?

Var rädd om dig!!!

Vilken tur i oturen, det hade kunnat gått illa!
Kram
Anna

Lena

12 september 2013 20:44

Tack & he he ;) & bra blev det ;))

Kanske bra att det ruskade om lite i planeten "skratt"

Kramarom dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards