frallorna

Direktlänk till inlägg 7 september 2013

Bild & film bomb

Av Lena - 7 september 2013 16:30

  

Lugn dag idag, eller gubben har stått i, städat Husbilen inne & ute & nu håller han på på altanen  

 


 



  Som dom lekte, & se hur malte hoppar över Märta bakifrån! tokstollen   

 


 


 

Plockade blåbär åxå, bara lite, som vi rensade, då när vi hamnade i Hjortfluge svärmen  


 

 

Mellan turerna vilades det, Märta hjärtat då, hon bäddade åt sej & försvann in i drömmarnas värd  

 

Detta är en mys kväll med tv.

En kväll satt jag vid datorn då det inte var något jag ville se, men gubben han låg & kollade på något, när jag frågade vad han tittade på? tjaa... vet inte, någon serie, typ avsnitt 7 av 10 & så skrattade vi, han är lika glad vad det än är, bara det rör sej på rutan! typ  

 




   


 


 


 


 


 

Här blev det lite suckandes från oss 2 benta!

-Nej nej Märta! inte i vattnet nu när du äntligen blivit torr! men fröken traskade i innan vi han fram  

 

Tittade till Mormor & Morfars grav, tänk så dessa fantastiska mäniskor gett oss barnbarn, ja sina 2 döttrar åxå  

Mormor levde bara för att älska oss alla villkorslöst, morfar åxå, men han jobbade i skogen med sin skogs traktor, mormor var hemma fru, alla våra lediga lov som barn tillbringade vi där, en underbar Bullerbyn verklighet, i det vackraste Nås i Väster Dalarna  

 

Kuskade hemåt, men stannade till & lagade mat & gick en promenad

 

2 kärlekar, lika söta men på olika vis  


Tänk att gubben & jag har efter 32 år tillsamans har lika roligt ännu, vi skrattar & har fortfarande så mycket att prata om  & någon kris har vi alldrig sett skymten av!  


Nu strax ska vi åka till min bror med fru, blir en hög som ska äta mat & gå på den årliga SALUT föreställningen, ett fantastiskt fyrverkeri som skjuts iväg av Världs mästaren i Pyroteknik Eje Berlund, till Händels musik som spelas live av en stoooor orkester, Drillflickor & Borlänge Musik skola uppträdet, & detta i den vackraste älvhage, en sluttning ner mot älven, flera tusen är där & tittar, man tar med sittunderlag & njuter. När det sedan blir mörkt, ja då börjar musiken & det enorma fyrvererkeriet, enorma formationer så manbaxnar varje gång.

Nu går jag & vovvarna istället till mina föräldrar bredvid & så ska hon hjälpa mej lite med mina virkade "Mormor rutor" blir mysigt de åxå, sedan tillbaks till bror igen för fika & så!


                           Kram på er mina fina som kikar in  


 
 
GeddFish

GeddFish

7 september 2013 17:14

Vilket underbart inlägg, Lena! Det bara andas kärlek♥
Och då nyper det i hjärtat på mig, när jag ser husbilen, tänker på vår fina husvagn, och stå nere vid vattnet, vi fricampade en hel del i början.
Du kan skatta dig lycklig, trots en sorg, att du har det så gott omkring dig!
Jag är också lycklig nu, på mitt vis, jag känner att jag "kommit hem" i min nya lägenhet, så perfekt.
Kramkram♥♥♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

8 september 2013 14:37

Tack♥

Minnen, dessa minnen...♥

Ja absolut Gerd, jag är så rik så♥ & som jag ofta sagt till dej, du blev helt ensam, medans jag hade fallskärm...
Kramarom dej♥

Härligt att du fått ditt lilla näste, att det ordnat sej så fint, trots allt♥

Kramarom dej igen♥

 
Skånepågen

Skånepågen

8 september 2013 09:59

Härligt inlägg med fina bilder som vanligt.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

8 september 2013 14:32

Tack! :))

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards