frallorna

Alla inlägg under augusti 2013

Av Lena - 25 augusti 2013 11:24

 

Packar i väskan med nygjord ungs omelett med kantarellstuvning, sallad, kaffe, kaka & hundmat & hundgodis, för en tur på vattnet  

Den här bilden är från i fredags på en så vacker ö, men jag tror vi ska leta på en annan idag  


Sol & blå himmel, så skönt  


                                     Kram & fin söndag  

Av Lena - 24 augusti 2013 23:57

 

Jahapp! så var det dax för lite mys tid för vovvarna på åkrarna, åkte förbi denna gulliga bonde, där jobbades det  

 

Blev en så skön tur, men gubben var lite trött & stannade i bilen, där han inte hade annat för sej än att lyssna på ur gamla skivor   men ack så vackra!


  He he he  


  Denna låten älskar jag, Agneta Fältskog i unga år

 


 



 

Skator är otroligt skygga för 2 benta, men tänk så många bilder jag skulle kunnat ta på denna fantastiska trio av djur, ofta så äter både kottar, skator & katter från samma fat, skatorna är inte så rädda för katterna längre, bara för mäniskor!! men om jag smyger till fönstret så får jag ofta se dom samsas om maten  -tror katterna gett upp jakten på dom, har försten aldrig sett rester av någon skata på gården heller. 


 

Bjöd in grannarna på fika & ost-bricka, tänkte kantarell paj åxå, men då hade dom precis ätit. Eva är veterinär & har alltd ställt upp omgående för alla mina djur i alla lägen  -kan man ha det bättre?   

 

Blev mörkt, så tända ljus blev perfekt

 


 

... & som final på kvällen fyllde kanske någon år i byn nedanför oss, så det blev värsta fyrverkeri helt plötsligt!  


                                      -----------------------------------


Fina vänner hade bjudit oss på fest ikväll, men jag tackade nej, kände bara för att vara hemma, känner mej som en svikare, men som tur var var vi inte dom enda som var bjudna, & jag hoppas dom fick en härlig kväll  


Klockan är 00.25, kottarna har fått påfyllning, vovvarna sussar, gubben kollar tv & strax ska jag hoppa i bingen.


                                      Kram mitt i natten  





Av Lena - 23 augusti 2013 23:01

 

Kuskade iväg ut på böljan den blå...

 

... & landade på en så vacker ö, inga blåbär att prata om, men några...

 

... kantareller fick följa med hem!  

 


   

 


 


 


 

Så kom vi tillbaks till båten efter ö rundturen, då kom min bror med familj  

 


 

Obligatoriska "morbrors pussen"  

 


 

Ja pussar & kramar delas frikostigt ut till alla som vill ha!  

 

En liten paus tog dom i slänten, så där så dom blev härligt skitiga  

 


 


 

-Vakta kameran åt mej nu Märta!

 

-ja visst mamma, men hur länge då??

 

Vi taxade ut & började vår färd mot hamnen, vinstilla, spegelblankt & så otroligt vacker kväll.

    & som vanligt slocknar dom små på en gång

 

Jobbiga fripasagerare, åååå vad jag ogillar dom!, inte så dom ska dö eller drunkna, men dom kan väl hålla sej borta från mej i alla fall!  

 

Så kom bror-familjen åkande fort fort ikapp oss... själv kuskar vi fram i sådär 4-5 knop  

 

Hemma igen & vid halv nio var himlen rosa...

 

... & kottarna väntade på mat & påfyllning  


Märta & Malte har ätit & sedan somnade dom ovaggade, nu ska vi ut & slå en sista drill, sedan sängen & lite läsning.


                                         Kram på er  








Av Lena - 23 augusti 2013 10:47

 

Arla morgon, klockan var 05.19 & dimmorna dansade över vattnet...


Samma blå himmel nu åxå, så matsäck packas i för en dag på sjön! har en ö där jag brukar plocka blåbär, men jag vet inte alls hur det ser ut med dom, några kantareller har jag åxå brukat plocka där, men vi får väl se vad som följer med hem, om nu något gör det?


Kall natt & morgon, i ett litet samhälle utanför vår stad där en bekant bor, var det is på bilrutan... -oj! är det verkligen höst nu? jag gillar hösten, den är vacker, men jag tänker mej faktiskt sommar ännu...


                                            Kram & fin fredag  

Av Lena - 22 augusti 2013 20:09

 

Åkte till skogen, fikade vid en stubbe & jag kollade över mina "domäner" av kantareller, hittade en del  

 


 



Det skuttades & lektes, lekamen för mitt hjärta  

 

Trots att det inte var så väldigt varmt från början, så blev det det ändå, men vatten & skugga så var det inget att klaga på  

 


 

Vackra Bocken stog & tittade på oss länge länge, så vacker  

 

Malte gillar att titta ut när vi kör sakta genom skogen.

 

Omeletten är nästan klar...

 

                                         ... gott gott ... 

  ... med lite Erns vin till!! eller nja... så gott var inte Ernst, lite pepprigt & ilsket skulle jag säja, så tacka vet ja Bo i sin box     han är mild & mjuk han  


Härligaste grannar kom förbi & kollade altanbygget, gojade länge men dom ville inte ha kvällsfika.


Nu är uret 20.49 & solen är så vacker, ska ta & ta med mej ett glas ut på altanen där gubben fixar & snickrar, svepa in mej i en filt, för brrrr va kallt det är.


                                                 Kram på er  

Av Lena - 21 augusti 2013 19:55

 

Blev en skön tur i skogen, & massor av kantareller med hem  

 


 


 


 


 


 

Synd jag inte satte skärpan då hon kom farande  

 

Massor & massor? några liter i alla fall & fina är dom, har inte tid att rensa i skogen längre, fullt upp med att se till så inte Märta & Malte trampar sönder dom    


Nu ska jag kolla på Idol


                                      Kram kram  




Av Lena - 21 augusti 2013 11:03

 

Prinsessan sover med strumpor på  smörjer hennes tassar med zinkpasta då dom blivit så röda, hon är så nöjd att knata omkring med tossorna på om kvällen, ja hon är nöjd med allt denna kärlek  -så tapper & ljuvlig  

  Ramlat av...

 

Nu är morronmyste på golvsängen slut, gubben snickrar & jag ska fixa kaffe.


En tripp till en vacker moss skog är planerad till ättämiddan, där det brukar vara mååånga kantareller, men vi får väl se  


                           Kram mina fina som kikar in  

Av Lena - 20 augusti 2013 23:01

 

Så var 2 av dom 4 ungarna vägda, 550 & 600 hg, så mer mat måste dom äta för att orka med vinter vilan...

 


 


 


 

Dom var inte alls svåra att väga, & Mona sa att handskar behövs igentligen inte för att ta i barnen, för dom sticks inte  inte var dom rädda efter heller utan fortsatte att äta som ingenting, så nu ska jag kolla själv ibland   -jag som trott att dom skulle protestera & gå "bananas".

 

Kantarellpaj, sallad, bröd, kallskuret m.m

 


 


 

... & kärleksfulla & kramiga vovvar -vilken meny va?  


Snart reprisen av Idol sedan John Blund...


                                   Kram kram  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards