frallorna

Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Lena - 19 augusti 2013 21:53

    Fix fix av olika slag...

 

... & äppelpaj förståss!!  sedan åkte vi...

 

... till en vacker skog, & där satt dom!!...

 

... kantarellerna på rad i moss backen  gösses så glad jag blir när jag ser dom lysa, det riktigt spritter i kroppen!!  

 


 


 

Fika såklart!, en alldelens underbar stund  

 


 


 

Blev ca 3 liter orensat, & inga maskar i dom!  

 

Fixade till en ungsomelett med kantarell stuvning, & korv till gubben  behöver jag säja att det smakade himelskt?

 

Kvälls häng på altanen medans gubben fixar & pular med snickring runt dörrar & fönster...

 

... soffan är inte heller fy skam att njuta i  


I morrn kväll kommer goa vänner hit, vi ska hjälpas åt att väga ett kotte barn så jag vet på ett ungefär vad dom väger, dom ska bli bjudna på en kantarell-paj med västerbottenost, sallad & skinkskivor, intages förståss på altanen!  


Idol såg vi inte, jobbades där ute, men reprisen blir vid 00.00 så än blir vi uppe ett tag till.


                               Kram & natti natti  




Av Lena - 19 augusti 2013 11:54

   Dörren öppnades & grinden togs bort, Malte promenerar ut, för...

  ... skjutdörrarna är på plats!!  

 

                                           Tack pappa  

Nu kan han inte hoppa ner & skada sej, eller rymma  

 

Tänk va? helt plötsligt satt här 4 små kottebarn på trappen vid 12 tiden inatt!! blev så glad så jag nästan svimmade  kattmat + strömmingen var nästan uppäten, så påfyllning med mer kattmat! & så vaknade jag i natt, svårt att sova, hörde det skramlade till på trappen, klockan var 04.00, så jag gick upp & fyllde på mer  

Mmmmm mina skit kottar va goa ni är  -men nu behövs trappen skuras  


              

Bakat en äppelpaj, höftat ihop, skippade honungen, men + kanel & margarin


Ska serveras till kaffet på altanen med vaniljvissp nu!  


Strålande   & en blå himmel


                                    Kram på er  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards