frallorna

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2013

Så där ja!

Av Lena - 17 augusti 2013 20:07

 

Tack Elsa & Hugo för badlakanet med Pinocio på!! Malte gillade det!  

 

Som sagt, hämtade ett bord som min syster "växt ur"  

 

Hade gubben med som smakråd för vilken nyans i grönt jag skulle ha.

-Jo tjena!

-Vad tycker du om denna nyans? -den är fin! vem av dessa 2 är finast då? -dom är lika fina! jag hade en sån där stor palett med alla nyanser som finns, till slut sa jag -vem tycker du då av alla hundra? -dom är lika fina allehop!

-ja som ni förstår så gillar han inte inredning så värst, något vidare smakråd är han inte  så jag valde Lindblomms grön.

  Bordet var lätt som en plätt att få på plats, medans soffan...

 

... var betydligt besvärligare, men det gick de med  tänk va bra denna säck kärra är till ALLT! sköt den ut ur garaget & runt huset, för att få in den i samma hål som bordet  

 

Nja??? blev inte riktigt som jag tänkt... tror soffan skulle vart samma grön färg... men men, det får isåfall bli nästa år. Nu är ju inte altanen färdigmöblerad på långa vägar, så det kanske bllir som jag tänkt i slutändan ändå  

 

Skulle köpa vaxduk till mina 2 bord, tyvärr var denna gulprickiga slut, fanns bara en snutt kvar till det bruna bordet, åkte runt på alla affärer som säljer dukar, men ingen jag sökte fanns  på sista butiken fanns denna, & för en gångs skulle sa gubben att han tyckte den var fin, inte den jag tänkt, men vi tog den, & får ligga på tills vidare.

 

Invigt möblemanget med att äta på altanen, gjorde en smarrig potatisgratäng med sallad...

 

... det är de bruna bordet som ska få den fina prickiga duken på sej  fast just nu är det avställnings bord för skruvar, spik & så.

 

Mopparna rullar överallt i stan, men vi tyckte inte att tiden fanns för att se moppe paraden i stan på eftermiddan, snickring & möblering var änn kuligare  

 

  Blev lite efterfix då vi kom på att skenan till skjutdörrarna ska vara nerfällda så man inte slår i tårna var gång man går ut  

 

Bjuder till sist på en Blåbärs plockerska  


Förutom turen till stan för att leta duk, så har vi bara varit hemma, & i morrn kommer nog dörrarna att skjutas på plats!  


                            Kram på er mina fina  



 
 
GeddFish

GeddFish

17 augusti 2013 22:39

Nu så, skriver jag "i tid", hoppas jag somnar snart.
Har beundrat dina bilder, och färgen, den kan jag gott lika, den som heter lindblomsgrön, hihi... en del av mig i namnet.
Jag gillar Blåbärsplockerskan!
Kram från flyttkartongerna! ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

18 augusti 2013 22:27

Hoppas du somnade i tid & fick en skön sömn :)) nu snart dax igen att nanna ;)

Ja den färgen heter du ju :)) de var därför den var så fin♥

Kram på dej♥

 
Marlene

Marlene

18 augusti 2013 12:36

Haha, det där låter ungefär som jag och färger. Grönt eller grönt... spelar väl inte så stor roll :-)

http://fdensammamamman.blogspot.com

Lena

18 augusti 2013 22:25

Fniss ;) inredning & färg är inte heller min stora grej, men ibland vill jag göra lite extra ;)

Kram på dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards