frallorna

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2013

Hemma igen...

Av Lena - 10 augusti 2013 20:49

 

Gubben är lyrisk över Blocket "fyndet" vi gjorde i Uppsala  & en skön dag

på köpet.

 

Medans dom lastade på dörrarna så gick "vi" en liten promenad i villa området.

 

Åkte sedan vidare & stannade för fika    -mackor, sockerkaka, kaffe, "hundmat" & vatten denna varma dag som det blev.


  Bakade en glutenfri franska så fort vi kom hem, & av den gjorde jag   toastar, som vi åt med sallad, & gubben fick biffar

på sidan om.


Ringde min bror, dom var ute på sjön fortfarande, & vi missade det bästa någonsin av Poker Runn, nåja, fast kul för dom   Poker Runn är alltså enormt snabba racerbåtar som kör fort fort mellan olika stationer som är utsatta i Runn, Vikasjön & Ösjön, drar spel-kort på dom olika stationerna, som dom sedan spelar Poker med ikväll. Själva spelandet ikväll är ju inget att se, men när dom gasar på under dagen & V-8 motorerna mullrar & ryter, de är grejer de  


Ikväll & inatt är åska utlovat, molnen är svarta, så den kanske kommer, hör inget ännu i alla fall & i morrn ska vi visst vakna till åska åxå & hela dagen ska den brumma.

Vi stannar hemma i natt, men kommer åka uppöver en sväng i morrn, lite att stå i innan bara, se till så att Katter & Kottarna får sin mat, det ser sönerna till, som bor här under tiden.


                                  Kram kram  





 
 
GeddFish

GeddFish

10 augusti 2013 21:18

Jag undrade förut vad Poker Runn var, men nu fick jag förklaringen!
Här har åskat, men jag kom ut till slut! Kramkram♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

11 augusti 2013 20:19

Vi hörde aningen åska idag söndag, fast regn har vi fått massor!

Kram på dej♥

 
Ingen bild

Kerstin.

11 augusti 2013 07:26

Skall ni åka uppåt Norrland,vi åker också uppöver fast det blir om någon vecka,men jag vill ha sol när man är ute inte som i dag bara regn,stakars dom som är på utställning Maria är ju i Askersund i dag så man får hoppas att dom har det bättre.
Ha de bra på resan Kerstin.

Lena

11 augusti 2013 20:18

Trevligt telefonsamtal! :))

Ja tänk vilken dag hon fick va! vad spelar då att "mycket" regn kom! hi hi ;)

Kram kram♥

 
skånepågen

skånepågen

11 augusti 2013 09:27

Go tur!
Här bär det iväg till Sthlm snart och sedan får vi se vart kosan bär oss.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

11 augusti 2013 20:17

Må så gott! & trevlig resa vart det än bär :))

Kram kram♥

 
blessingsrehab

blessingsrehab

11 augusti 2013 13:07

Racerfart med andra ord :D
Här tar vi det lilla lugna idag..Brakväder med ÖöSSregn i nat..Kramom Bless

http://blessingsrehab.bloggplatsen.se

Lena

11 augusti 2013 20:16

Vi har åxå tagit det lugnt idag, inget dunder men regn ;)

Kram på dej♥

 
wiolettan

wiolettan

11 augusti 2013 17:20

Så härligt ni har det, roligt.
Kul detta med racer åkningen, sådant tycker jag om att titta på, fart och fläkt.
Fint att sönerna är hemma och ser efter hus och djur.
Åska, det är inte något som jag tycker om, tycker att det är jätteläskigt med blixt och dunder, sitter i mig sedan jag var liten.
Ha det bortsatt bra och varm kram från mig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

11 augusti 2013 20:15

Ja vi måste ha lite hjälp när vi far på tur ;) men jag är noga med att det INTE belastar våra söner, men katterna är delvis deras åxå, så vi hjälps åt♥

Vet att du inte gillar åska, det gör inte jag heller när den dödar & far fram med bränder :((( men å andra sidan är det vackert att beskåda blixtarna på avstånd...

Tack & Kram på dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Av Lena - Söndag 7 april 08:40

        Dagarna går i en rasande fart & Annandag Påsk & barnen var här, gjordes mycket  mat så dom kunde fylla matdosor för jobbveckan, blev 7 styckna + ändå 10 kvar till älsklingen 🤣 proppmätta blev dom i alla fall 🤭     ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards