frallorna

Alla inlägg under juli 2013

Av Lena - 20 juli 2013 15:04

 

Skönt väder, dörren öppen ut på altan, Malte får ha kopplet hängandes ifall det skulle komma någon Kotte förbi & som han kanske skulle vilja prata med...

 

... & gubben jobbar på.

 


 

Jag har åxå pysslat mest hela dagen, tänk att allt tar sån tid! kokade vaniljsås som blev med extra "wow" faktor   plockat lite röda vinbär & gorde gele för penslingen av denna, fixa mandelskalet & så dekorera.

Kan bara hoppas att den är god åxå, återstår att se ikväll.

  Tänker åxå ta med Bo Hagström på festen, traska in där & bjuda gubben! -för han är en go rackare ska ni veta 


                                          Kram på er  

 

Av Lena - 20 juli 2013 09:43

 

Ja ja... nuför tiden är det inte jag som sover på "hans" arm  

-men men, det är smällar man får ta...  


Idag ska jag fixa lite med trädgårds stolarna jag hämtade igår, & så ska jag baka till kvällen, då vi ska till vänner på grillning & jag erbjöd mej att fixa något & då blev det ättärättn!  -ska göra något väääldigt vackert! får vi hoppas  ni får se senare.


Mulet & någon strimma sol, inte kallt & det ska bli änn finare vad dagen lider.


                                                Kram på er  

Av Lena - 19 juli 2013 21:05

 

Om det så fanns spindlar stora som handflator så skulle jag strunta i det, här glöms allt, jag rotar & letar efter svunna tider...

 


 

Öppnade en låda, där fanns dessa 3 kopparpannor, 2 väldigt gamla

 

Gubben hjälpte till nerför den branta trappen...

 

Galet sött! ser stort ut, men är väldigt litet, måste vart kanske ett skafferifönster, öppnas innifrån, detta får fungera som ett väggskåp!

 

Rämmälä & elände tyckte gubben som bara ruskade på huvudet & suckade djupt djupt! medans jag är lyrisk & i himmlen!!  lite färg här & puts där, så blir de riktigt fin fint ska ni se!  


Sonen kom hem & ville ha bil fix hjälp, så det bidde ingen sittning på altanen & stolarna måste nog ses över lite först, stäva upp dom å så  men en pizza åkte jag iväg & köpte, fast vinte det får vänta. 

 

Malte Palte smakar från lunch bordet  


Lite så blev dagen.


                                    Kram på er  

Av Lena - 19 juli 2013 13:23

 

Nu har äntligen gubben gjort sista skiftet! & semestern väntar...  


Vi är lediga tillsamans tills den 28 augusti, nice nice  


Lagomt varmt, inte så där så man dryper, blåsigt & en del moln, gubben sover ännu & en stund till, sedan blir det "röj" som ni vet, & till kvällen ska vi fira på altangolvet, i det vi "röjt" fram, med glutenfri Pizza & kanske ett glas rött   -ni får se senare  


                                           Kram kram   

Av Lena - 18 juli 2013 21:52

 

Gubben åkte till jobbet & vi tog en liten promenad runt byn & in en bit i skogskanten, solnedgång, t-tröja & shorts, fortfarande 21 grader, härligt.


                         Kvällskram på er mina fina  



Av Lena - 18 juli 2013 19:32

 

                                      Mat utdelning  

 

Tyvärr blev det ingen hämtning av möbler på grann vinden, då det ska bökas & ut med en fin bil innan för att komma åt, så vi tar det i morrn, när den ändå ska ut & iväg på Cruising i grannstaden Säter, så bestämde gubben, då han är så helt inne i golvbygget på altanen & kände att han ville göra klart det idag.

Så jag fick ge mej till tåls men i morrn! då ska vi klättra & röja runt där uppe för att få ut det jag vill ha! 

 

Gubben fick plättar när han vaknade...

    gott gott  tyckte Malte åxå  


 

FiaLotta har lekt som bara den med Malte här inne, som dom mojsar med

varandra   


Nu väntar det sista natt-skiftet för gubben, äääntligen!!  


& nu väntar Ernst på mej!!  


                                       Kram kram  

Av Lena - 17 juli 2013 19:37

 

Tänk vad jag älskar denna Ornästugan  måste nog in dit någon dag & känna vingslagen av en svunnen tid...

 

Såg med kikaren att det låg en båt på "vår" plats! attans åxå grrrr....   men när vi kom fram så var det ju min bror med familj!!  hade ankrat upp utanför ön, men...

 

... åkte in till land dom åxå!

 

Malte for runt som en *tromb*, hoppade i vattnet & simmade som en fisk men kom inte upp!  

 

Rullade sej i askan...

 

... blev tvingad att tvätta sej...

 

... för att rulla sej igen för att sedan be svägerskan om en kram! som sa typ -NEJ & UCH!  


En skön stund på ön var det i alla fall...

 

... med fika, & först på plats var!.... dessa 2   

 

Gick en liten ötur till baksidan, där det går lättare att bada...

 


 

& så sa pappa till Malte, följ mej, jag är vägen tryggheten & livet...

 

-Jo tjena!!  -pladask & jag hann få med det på bild!  


En härlig stund fick vi  innan vi kuskade hemöver...


Min bror puttrade efter oss länge, innan dom tröttnade...  

 

I hamn igen vaknade dom till, Malte som badat flera gånger var frusen & fick ligga under ett badlakan.


Så blev vår dag.


Nu ska gubben snart ut på näst sista nattskiftet innan semestern, & i morrn då han vaknar, då ska vi klättra upp på grannens fantastiska uthusvind & plocka ner en ljuvlig sak som ska pryda vår altan  -ni får se vad i morrn  


                                             Kram på er  



Av Lena - 16 juli 2013 21:54

 

Favoritmaten framför allt är verkligen råa ÄGG!!  

 

Kotte Kotte, Märta är inte farlig! -bara nyfiken  

 

I morrn ser det ut att bli en varm dag igen, gubben ska ut på nattskift (dom 2 sista) så vi åker nog ut med Karin en tur på dagen, känner att vi behöver det nu  


Har bara varit hemma idag & kortare prupp & nos vändor, för varmt för att gå längre sträckor. Blev dock lite svalare mot kvällen, eller ska man kanske säga behagligare?  


                         Kram mina fina som kikar in   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards