frallorna

Direktlänk till inlägg 26 juli 2013

Huslig hela dagen...

Av Lena - 26 juli 2013 20:41

 

Märta igår på ön, idag har vi bara varit hemma, inte ens ett bad.

 

Men jag har kokat Gele av Svarta vinär, gillar den fylliga smaken det blir av dom svarta, men kanske det blir lite röd åxå.

 


  Satt under det gamla äppelträdet & plockade vinbär, medans åskan slog runtom oss, mysigt  Sorgligt nog blev 11 kor dödade av blixten igår, inte långt från oss... förfärligt...

 

Tog upp en glutenfri sockerkaka ur frysen som min mamma gjort förut, skar i tunna skivor, kokade en vaniljkräm & så plockade jag hallon som mosades, varavade &...

 

... provsmakade... ååå... mmmm...muuuums... smack... & -ja kompotten blev ljuvlig  gubben har ätit & det som är kvar äts i morrn, då det säkert är än godare!  


                               --------------------------------


Måste bara berätta om Kotte, en av dom alla  

 

-Ja inte du! men kanske en släkting till dej, är väldigt elak!


Igår jagade han Märta på gården, kunde inte annat än skratta, & katterna satt & åt på trappen, då han stormade upp & kastade sej på dom! dom gjorde salomotarer i luften & stack & han landade mitt i maten! såg mina skor & sprang emot, aaaj mina tår hann jag tänka & hoppade undan  provade dock då att gå emot honom & då krullade han ihop sej & väsnades som Kottar gör, oj oj vilket humör!  


Gubben träffade grannen, som berättade om en så arg Kotte som jagade deras småbarn på gården, så han verkar vara elak åt alla.... undra hur han mår?...


Ser att Kottarna har rang annars åxå, dom muckar allt med varandra ibland, buffar & kuttrar springer emot varandra, men slåss har jag alldrig sett dom göra...


Ja dessa Kottar, jag älskar dom ändå, vare sej dom jagas eller skiter  


                                      ---------------------------------


Idag har Malte fått färsk kyckling färs, gillades kan jag lova! Märta fick smaka lite, sedan rullades frikadeller & kokades -till i morrn- & till gubben gjorde jag kycklingbiffar med fetaost.

Stått vid spisen hela dagen, & värmen har varit enorm, så när några stora regnstänk kom, så gick jag ut naken på baksidan & bara njöt i den nästan 30 gradiga värmen -&! vi har ingen insyn där   


                                      Kram på er  

 
 
Therese

Therese

27 juli 2013 00:02

OJ, vilken aktion kotten verkar bjuda på!
Det var då värst vad den verkar argsint! Som sagt, hoppas den mår bra...
Men ruskigt söta är de i alla fall

http://www.frallaliv.blogspot.se

Lena

29 juli 2013 00:58

Ja jag hoppas den mår bra för övrigt & bara hade en dålig dag ;) har inte sett den sedan dess, övriga kottar som vart här dagarna i ända är hur snälla som helst♥

Kram mitt i natten♥

 
wiolettan

wiolettan

27 juli 2013 10:02

Ojdå vilket temperament, ovanligt att igelkottar är argsinta, tror jag. Men håller med dig, mysiga på sitt sätt. Stackars Märta
Så duktig du är i köket, tänk om jag hade hälften av din energi och skicklighet.
Det var ingen som smög i skogen? *ler*
Usch för åska, blixt och dunder. Blixtar kan ställa till med mycket skada.
Ha det fortsatt bra i värmen. Jag söker skydd så mycket det går, är mest inomhus.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

29 juli 2013 00:56

Ja dessa kottar! en dålig dag kanske? he he ;)

Nej jag har inte särskilt med energi precis, bara går här & njuter & gör det jag tycker för stunden & ser framåt! & tänker på hur gott det är i vinter he he ;)

Jag håller med, blixtar kan leda till så stor sorg om det vill sej illa & jag har all respekt...

Kramarom dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards