frallorna

Direktlänk till inlägg 25 juli 2013

Sol...

Av Lena - 25 juli 2013 11:59

 

Lååång & skön sovmorron  

 

Nämen vad ser jag på vår baksida när jag & Malte kollar till hallonen? jo ett Kottebarn!! blev alldelens till mej & hade ingen kamera med, sprang in & hämtade den & då satt en på framsidan åxå  -så dom har äntligen letat sej hit nu? ett hus längre bort hade ju satt upp en varnings skylt för Kottebarn, & nu äntligen har dom knatat hit, så glad jag blev  bilden kan inte riktigt visa hur liten den är, galet söt & fick såklart mat!  

 

Märta & Malte ligger i startgropen för att åka till sjön!  (klockan stämmer inte)

 

... men först lite snickring & plocka lite hallon, gick barfota, det är så skönt tycker jag, men -aaaaaaj! tittade ner & såg...

 

... tistlar överallt! -shit pomfritt asså, inte skönt alls  

 

Plockat en liten bytta igår & idag & fryst in, massor finns kvar, men dom mognar långsamt.


Sallad är fixad lixom fika & om en stund åker vi mot hamnen, sol & väldigt varmt.


                             Kram & fin dag på er  


 
 
Kikkan

Kikkan

25 juli 2013 12:15

Va' kul med alla besökande söta kottar :-) . Hoppas Ni får en fin dag på sjön idag igen. Kram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

26 juli 2013 00:09

Tack! dagen blev super & kottarna satt här hemma & väntade! som jag anat hi hi ;)

Kram mitt i sommar-natten♥

 
GeddFish

GeddFish

25 juli 2013 19:51

Somriga härliga bilder, mumma med bär. Fattar bara inte hur ni kan sova länge med sängen full av hundar, hihi.... Jag har bred säng, ligger själv, sover dåligt. Kanske jag skulle låna en hund?
Goaste kramar♥ Gerd♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

26 juli 2013 00:05

Ja såklart du skulle ha en hund i sängen! hi hi ;) jag sover nog dåligt om jag inte hade en Malte eller Märta bredvid mej ;)

Tack & Goaste nattkramen på dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards