frallorna

Direktlänk till inlägg 21 juli 2013

Gårdagens fest

Av Lena - 21 juli 2013 13:09

 

Våra vovvar fick vara hemma när vi skulle på festen, men dom fick en åkervända innan, gubben fikade, vovvarna lekte & jag fotade, som vanligt med andra ord  

 


 

                                  Det är Malte därunder  


 

En häst & ett Rådjur kom förbi.

 

Så åkte vi iväg & strax efter oss kom denna INGVAR åkandes i sin kärra  

 

En Australensisk Terrier, sååååå söt! & vacker  & så otroligt mild i sitt sätt!! ingen bufflig & gå påig fralla inte 

 

Värmen var härlig hela kvällen & natten.

 

                                      Tjejsnack ni vet   

 

Kolla vilken händig hundvattenflaska Ingvar hade med sej!  

 

Det grillades mängder av grönsaker, kött & cornfiler till mej.

 

                           Grillmästare Johan!!  

 

Min tallrik (+ påfyllning) suck, & vikten gick upp 2 kg! men de var de värt 

 

Granntallriken  


Frun i huset, dvs Mona Lisa är så totalt fenomenal att kryddsätta allt hon gör, en kall potatis sallad som man kunde dö för, en egengjord röra som var detsamma, grönsaker & säkert köttet åxå lixom mina cornfiler var så kryddade att att att... jag saknar ord... & det är lika var gång man äter där, sitter bara & suckar av välust var tugga...

 

Skratt & prat, goda drycker & så kom mobilerna fram! ja ja säger då de, denna teknik! visade filmsnutter & kort & tokade oss med varandra  


En helt helt underbar kväll   


 

Nu på förmiddagen kom mina föräldrar hit & plockade Röda vinbär...

 

... vi har mängder av alla de färger & deras buskar hade nästan inga bär i år.

 

I skuffen hade "mormor" väskor med både det ena & det andra som jag fick lägga i frysen   & hundgodis förståss!!  


Nu är det snickring på altanen, dum ide detta som jag kom på med den, för nu tycker gubben det är såååå kul så han vill inget annat   nästan...  


Jag tänkte Karin lite senare, för värmen är "påslagen" härligt! -vi får se.


                                   Kram på er  





 
 
Ingen bild

carin

21 juli 2013 17:42

Vilken trevlig kväll vi hade, måste träffas oftare (men det säger jag jämt). Ingvar tackar så mycket för dom fina presenterna, nu väntar stallet.
Kram kram

Lena

21 juli 2013 23:08

Ja eller hur! men huvudsaken att vi i alla fall "tänker" på det *skratt* ;)

Skulle svara dej på mobilen, men glömde bort :( vad du istället lyckades med vara att få min på ljudlöst när du skulle fixa till ljudet på den hö hö tog mej sådär 10 minuter att hitta tillbaks! attans Carin då sa jag då!! ha ha ha... ;)

Kram & tack själv för att du är sååå härlig!!♥

 
Kaisa

Kaisa

21 juli 2013 19:45

Fina bilder och maten såg väldigt god ut, grillade grönsaker är bara så gott.

♥ Kvällskram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

21 juli 2013 23:04

Japp!! grönskaer är super & särskilt grillad majs!!

Kram på dej♥

 
Ingen bild

Anna

21 juli 2013 20:28

Gud, nu blev jag hungrig!
Tok gott ser det ut!!!

À det där med altaner, det är något heligt Lena!
Våran är 100 kvm stor och tog en hel sommar att bygga. Suck!

Här njuter vi av kvällssolen och Charlie precis om Malte sitter fast i långkoppel, så fort han hör eller ser något så rusar han och så blir det tvärstopp. Inte så bra för nacke och rygg kan jag tänka!

Peter har dragit VVS i garage och förrådet. Nu ska verktygen in och det ska in verktygsvagnar och dyl. Ordning och reda så att man kan börja meka lite tycker gubben.

Imorgon börjar min sista lediga vecka...
Kram
Anna

Lena

21 juli 2013 23:04

Ja er altan var ju runt om & så härlig!! vår blir ca 25 kvadrat inglasat & lite till utanför, får räcka så ;)

Malte sitter aldrig fast i hals kopplet, jag håller i det, tycker ni ska skaffa en sele som han kan ha på sej istället! då blir det inte samma tryck på nacke & rygg om han skvitter iväg! ;)

Förstår att gubben din är lycklig nu! hi hi...

Hoppas du får en fiiiin vecka, & hittills kan då i alla fall inte semesterfirare häromkring klaga på vädret, har inte sett en regndroppe på jag vet inte när ;) & söderöver verkar det varit samma fina väder :))

Kram på dej♥

 
Krokii

Krokii

22 juli 2013 00:32

Jag skrattade gott åt Malte under allt hö :-) Såg verkligen ut som ni hade en riktigt trevlig kväll!!

Kram♥♥

http://krokii.bloggplatsen.se

Lena

23 juli 2013 12:08

Ja en underbar kväll & Malte bilden var inte arangerad *skratt* han är sådär tokig lixom ha ha ha ;)

Kram på dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards