frallorna

Direktlänk till inlägg 17 juli 2013

Sjö tur!!

Av Lena - 17 juli 2013 19:37

 

Tänk vad jag älskar denna Ornästugan  måste nog in dit någon dag & känna vingslagen av en svunnen tid...

 

Såg med kikaren att det låg en båt på "vår" plats! attans åxå grrrr....   men när vi kom fram så var det ju min bror med familj!!  hade ankrat upp utanför ön, men...

 

... åkte in till land dom åxå!

 

Malte for runt som en *tromb*, hoppade i vattnet & simmade som en fisk men kom inte upp!  

 

Rullade sej i askan...

 

... blev tvingad att tvätta sej...

 

... för att rulla sej igen för att sedan be svägerskan om en kram! som sa typ -NEJ & UCH!  


En skön stund på ön var det i alla fall...

 

... med fika, & först på plats var!.... dessa 2   

 

Gick en liten ötur till baksidan, där det går lättare att bada...

 


 

& så sa pappa till Malte, följ mej, jag är vägen tryggheten & livet...

 

-Jo tjena!!  -pladask & jag hann få med det på bild!  


En härlig stund fick vi  innan vi kuskade hemöver...


Min bror puttrade efter oss länge, innan dom tröttnade...  

 

I hamn igen vaknade dom till, Malte som badat flera gånger var frusen & fick ligga under ett badlakan.


Så blev vår dag.


Nu ska gubben snart ut på näst sista nattskiftet innan semestern, & i morrn då han vaknar, då ska vi klättra upp på grannens fantastiska uthusvind & plocka ner en ljuvlig sak som ska pryda vår altan  -ni får se vad i morrn  


                                             Kram på er  



 
 
Kikkan

Kikkan

17 juli 2013 20:07

De sa nyss på lokalnyheterna att det hade varit +32 här ute idag... tänk om man hade en båt man kunde åka runt i här ute.. Var i alla fall och simmamde i morse i inomhus poolen.>>> Kramisar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

17 juli 2013 22:09

Jag såg åxå på vädret att ni skulle så sååå varmt idag! :)) & då är det verkligen skönt att sitta i en bår, där vindarna är så sköna♥

Kram kram♥

 
Therese

Therese

17 juli 2013 22:08

Haha, vad Malte hade kul! Ser härligt ut att rulla sig i aska!
Precis sånt min lilla Lydia gillar också! :)

http://www.frallaliv.blogspot.se

Lena

17 juli 2013 22:10

Ja dessa tokar va! hi hi :))

Kram kram♥

 
Piedra

Piedra

18 juli 2013 11:49

Åh, underbart! Så där ska svensk sommar se ut. Jag är så trött på skåneslätten. Jag vill se skogar och sjöar. Kram kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

Lena

18 juli 2013 12:46

Tänk dom 2 gånger jag vart i Skåne har jag inte upplevt att det är så platt, en annan fauna & ack så vackert♥

Ja man tycker olika såklart & självklart älskar jag vårt Dalarna♥ sjöar, tjärnar & dom djupa skogarna, det finns kanske inte hos dej & jag förstår förstås vad du menar, du har ju bott såhär...

Kram på dej♥

 
Krokii

Krokii

18 juli 2013 13:06

Åh vad härligt ni ser ut att ha haft det!! Fortsätt njuta nu, sommaren verkar bli lång :D

Kram♥♥

http://krokii.bloggplatsen.se

Lena

18 juli 2013 19:56

Tack!!♥ läste just hos dej, så skönt att det gick bra♥ fantastiskt härligt♥

Kram & njut av kvällen♥

 
Glamourwomen

Glamourwomen

18 juli 2013 19:01

Haha! Vilka mysiga bilder! Kan ni inte ta båten och lägga till här i marinan hos oss! Det är jätte vackert här! Det vore så kul att äntligen få träffa vovvarna! Vi har en liten fralla här som heter Conrad :) han är 6 år! Och kommer från en kennel i Heby! Mirrelle var snabb att berätta om Märtha! haha som bor i Dalarna! Men matten visste inte vilka ni var! Både jag och Mirrelle vill ju träffa er och vovvarna snart! Mirre skulle bli överlycklig om ni kom hit! Jag med!OJOJ Vad pussar de hade fått av oss! och godis! kram

http://www.nattstad.se/Glamourwomen.

Lena

18 juli 2013 19:54

Ha ha... nja det går inte riktigt med Karin he he hon trivs bäst i sjön vi bor vid ;)
Jag vet en Fralla Kennel i Heby som heter Rackarbullens! en jätte trevlig en! undra om det är den han kommer från!?

Ja visst skulle det vara jätte kul att ses! men vi har i alla fall inte nu några planer på att åka till Stockholm, men man vet aldrig. Märta skulle älska er♥ men Mate gillar inte barn så värst, men vuxna desto mer!! :))

Kram på er♥

 
Ingen bild

Anita

18 juli 2013 22:20

Vilken skön bild på askeullningen, nästan så man blir sugen att prova på själv ;-)

Lena

19 juli 2013 21:29

Ja eller hur? ha ha ha :))

Kram på dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Av Lena - Söndag 7 april 08:40

        Dagarna går i en rasande fart & Annandag Påsk & barnen var här, gjordes mycket  mat så dom kunde fylla matdosor för jobbveckan, blev 7 styckna + ändå 10 kvar till älsklingen 🤣 proppmätta blev dom i alla fall 🤭     ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards