frallorna

Alla inlägg den 15 juli 2013

Av Lena - 15 juli 2013 20:05

 

Vovvarna & jag tog en tur till åkrarna på 2 timmar, såååå skönt  

 

Alldelens perfekt väder, moln som skymde solen, varmt & sköna vindar

 

Glömt leksaken hemma! men vad hittade jag i bakrutan i bilen? jo en Rattmuff som sonen köpt för länge sedan, blev kanon!!  


Märta gav gärnet & visste inte till sej av iver att få den...

 


 


 


 

En filt, en vattenskål, sol & en Rattmuff så var Märtas dag räddad!!  

 


 


 

Om ni undrar över röntgen, CT:n som skulle göras?

-Jag undrar åxå vad som hände...

Remissen var skickad till Strömsholm, men där hade dom inte tid att göra en ganska så omgående, så jag ringde till Ulltuna en torsdag, & som sa att får vi bara in remissen så kan vi fixa det nästa vecka! detta var förr förra veckan.

Falu Djursjukhus letade imen kunde inte hitta remissen, så troligen hade Märtas vet.Marianne inte lagt in den i hennes journal då hon skrev den hemma.

Jag ringde till Strömsholm & frågade om dom kunde skicka den remiss dom fått vidare till Ulltuna, vilket dom skulle göra!


Där står vi & Ulltuna har inte ringt, kan det bero på att: -jag på remissen till Strömsholm bad vår vet. skriva att -jag ringer upp- då jag jobbade... fast jag sa till dom på Ulltuna att strunta i dom raderna om den kom till dom...


Gubben sa i början på förra veckan, måste vi göra detta med Märta?...

Vet inte på vilket ben jag ska stå längre, för visst är hon bättre.

Oron vi känner är den att Märta har svarat onormalt på sövning tidigare, nu blir det inte narkos, men lugnande...

Märtas vet. är på samma spår, att inte söva/ge avslappning till henne i onödan.


Kanske är det någon mening med att dom inte ringer?? vad vet jag & har heller inte ringt till Ulltuna för att höra vad som hänt...


En annan tanke jag haft är att minska gomseglet på henne, även det en operation... tanken var när hon gått ner så mycket, men så kom smällen, cortison, vila, byte av foder & nu är hon trind igen, & ska hon sövas så vill jag ha henne smalare, tror nämligen det är med hundar som med oss, att bäst är att inte ha för mycket övervikt vid narkos...


Det rör sej i huvudet på mej som ni förstår... är det inte det ena så är det den andra...

 

Vi hade bilen med oss på åkern, kanon, för den gav skugga som var skön emellanåt.

 

Vi bara pyste & tog det piano  


 

Här är fönstren vi köpt på Blocket 10 mil bort   2.13 höga, ska nu skruva bort gång järnen, slipas & målas, har suttit i en Sporthall, så det var extra starkt glas  

 

Märta fick 3 sparrisar på maten + Hills z/d & renkött...

 

                                        ... gillades!!  

  Min mat var glutenfria tagliteller en sojafärs & sparris i bitar, vevade runt & slurp ner i kaggen  -såg ut som hundskit men smakade kanon.


Är less på att gubben jobbar alla fina dagar  men nu är det bara 3 skift kvar, 1 ättämidda & 2 nätter, sedan är vi lediga tillsamans tills den 28 augusti  


                                      Kram på er  






Av Lena - 15 juli 2013 14:11

    I lördags kväll åkte vi till Dala Floda för att se Mando Diao bl.a, fick parkera på min brors arbets kolegas gård, som verkligen inte gick av för hackor, så vackert kringbygd. Blev bjudna på fika...

 

... under äppelträdet...

 

... innan vi i knatade till Folkparken...

 

... över gamla träbron & genom bygden...

 


 

... & kom fram till Folkets Park! precis likt sej som när jag var ung  

 

Hade ju inte min systemkamera med, så mobilen fick funka, men Mando Diao var lika bra för det...


  Strövtåg spelade jag in, sommarnatten var varm & bara så vacker...

Tror dom spelade i 1,5 timme & jag tror dom blev inklappade säkert 4-5 gånger! för att avsluta med en gammal hit låt. Verkligen en magisk kväll på alla vis.

 

... dom hade dammat av dom gamla chokladhjulen visst   blev en riktig "Nostalgitripp"

 

Stiko Per Larsson sjöng efter Mando på Dansbandscenen, han är åxå väldigt bra

 

& så lärde svägerskan mej att trycka på en till knapp på telefonen! så jag kunde fota mej själv! tänk va!!  försökte få en bild där inte dubbelhakorna blev så "framträdande"

 


 


 


 

Min bror köpte en sockervadd  

 

Så vandrade vi mot bilen i natten, inte i bäck mörker även om det såg så ut.


Kom hem vid ett tiden, fixad min massäck för söndagens Hjortronplockning, han knappt somna innan klockan ringde & jag for med faster & man & en beknat till upp till Sälen för att plocka guld!  

 

Kusin Arne med dotter var åxå där, fanns så det räckte till alla & hur många som helst...

 


 


 


 



 

 

En helt fantastisk dag, många skratt & precis kanonbra väder! ingen knott eller mygg, sol & några moln som skymde solen lagomt skönt emellanåt & några vindpustar  

 

Här kollar Märta & Malte förundrat på guldet, jag plockade nog minst av alla, 9,9 kg vägde min hink, det gick trögt att få den full, fast efter kortet kom jag på att jag hade 2 liter till i en vit liten hink, så denna 11 liters hink blev rågad  dom andra plockade någon till några liter till hö hö... -min ursäkt till det? jo jag hade ju en till uppgift, var ju fotograf åxå   men jag är ändå själaglad & sååå nöjd!!  

  Packat guldet i både små & större portioner & i en ytterpåse, så det håller sej bra i frysen.


Ont i rygg & vank är bara förnamnet idag kan jag lova, ja redan igår åxå för den delen  tung-gått i myren när man stundom sjunker en eller 2 dec 

-det låter så här mest hela tiden här hemma idag -aaaj & -åååå & -ajjj & så säger

jag F-N! när jag tappar en penna & måste böja mej  -smällar man får ta...  

  Köpt Sparris till Märta som jag ska koka lite senare, efter att vi varit på åkern en vända, tar bilen dit & så bara är vi en stund.


Ska visa er glas till altanen nästa gång, köpt på Blocket, blir bra de  


                              Kram på er i sol & värme  



 


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards