frallorna

Direktlänk till inlägg 12 juli 2013

Filmtajm!!!

Av Lena - 12 juli 2013 23:59

 

Knack knack sa Kotte & ville ha mat kl 12.00 & åt ur min hand åxå  

 

Idag har dom varit igång hela dagen, & sökt upp vattenskålarna

 

När gubben kom hem från jobbet, åkte vi till en så vacker & ren käll sjö, vattnet var varmt...


 


Här är jag lite vinglig på handen, men det jag vill visa, är den sista snutten, då Malte & pappa står stilla i ett helt klart & spegelblankt vatten, bara vi & någon skogs fågel som ropade, jag säger bara -Sverige så vackert du är    


  Märta Pärta så gullig du är  


 


 


 

Det kom en kanot farandes mitt i ingemans land...

 

Gubben står på en sten i vattnet & torkar lite, fast det var inte alls djupt.

 

Klart & vackert vatten, ser ni kvidden?

 


En magisk stund fick vi  


 

Så kom sonen med flickvän förbi, brunbrända som bara den, & lämnade fina presenter från deras 2 veckors Turkiet resa, inte en droppe regn, bara sol & nästan 40 grader...

 

Jag fick ett paket  

 

Kropps skrubb med tvål & så, vackert & doftade gott  & ett fantastiskt änglaspel med fåglar, visas när jag monterat ihop det, ska få pingla på altanen  

 

Gubben fick en ur läcker t-tröja & andra sonen fick åxå en lika fin, han dock inte med att fota alla mjuka kramar han delade ut  


 Kottarna ja, dom har varit vakna hela dagen! & innan sönerna & flickvän åkte så kom dom in & sa -en ligger på sidan! hjälp! -vi kollade, men den verkade bara ligga & jäsa? kvicknade till & såg inte ut att må dåligt utan sprang vidare   fast jag satte ut ett vattenfat till,  & dom 2 benta åkte vidare för en grillkväll tillsamans  

 

Skramlade till på trappen som vanligt & jag kollade, dom 4 ungarna som var här igår var på "G", åt & sket i godan ro, & jag fyllde på mer mat.

 


 

Men så kollade jag lite senare & fick se denna klump ligga helt utslagen! hjälp...

Men så kom jag ihåg att min fasters kotte åxå gjorde så efter att han ätit, så jag väntade en stund...

 

... & efter en kvart sådär, så reste han sej & drack vatten!

Undra om dom äter för fort? hets äter som "frun i huset" när något är jätte gott  


Vi har verkligen kottar överallt! snart får jag söka mat bidrag  


Strax sängen


                                    Kram & sov så gott  











 
 
Krokii

Krokii

13 juli 2013 10:36

Sverige är vackert ♥♥ Verkligen fina bilder som verkar ha fångat den fina stunden vid källsjön!!

Ni borde verkligen kunna söka matbidrag, gud vad många söta kottar ♥♥ Måste vara ett evigt sjå att fixa med vatten och mat och städa upp efter dem. Kommer ihåg kottar som skygga djur från min tid som hästtjej som liten. De måste känna all din kärlek som vågar äta ur din hand. Tur att de bara sov "räv" och kvicknade till!!

Kram ♥♥

http://krokii.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

13 juli 2013 19:47

Så söta dom är alla dina kottar, men får dom inte för mycket mat? Dom rasar ju ihop i rena "paltkoman" ;-)

http://www.travarens.se

Lena

15 juli 2013 22:40

Fniss... nja kanske? fast jag vet ibland inte vilken av alla kottar som ätit & som inte ätit! ;) & någon luring äter kanske hela tiden *skratt*

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards