frallorna

Direktlänk till inlägg 5 juli 2013

Vink vink!

Av Lena - 5 juli 2013 17:10

 


 

                                    Vinkeli vink  


Vet ni vilken som  sitter på detta tåg? -jo Gerd!  ute på en Inlands tur, åkte förbi vår bygd & stad & när jag höde tåget komma, (hördes bra idag när det nästan var regn i luften) så zoomade jag in dej Gerd! kl 12.42 från vår altan  -lite kul faktiskt, att där i sitter en Blogg vän som jag bloggat dagligen med ända sedan augusti 2008  


I vilken vagn & vid vilket fönster satt du?


Ha så kul nu på din härliga resa Gerd!!!  -& kul att pratas vid igen!!  




 

Vi åkte då till Karin för att titta till henne, vädret var inte så skönt, så vi tog...

 

... en halv timmes promenad i hamnen...

 

... kollade in denna Pärla, precis en sån som jag vill ha...

 

Märta kan ibland bli som en staty när hon blir intreserad av något  hon går då inte att rubba... som här, fick syn på några där vid kajkanten i en eka...  

 

Blev fika i bilen, fick duga för idag.


Nu har det äntligen lättat lite på himlen & lite blått visar sej, men snart ska gubben ut på nattskift, så vi blir hemma.

 

Märta reagerar knappt på Kottarna längre, & Kottarna bryr sej inte nämnvärt i henne heller, hon vill lukta lite på dom bara  detta var igår kvällst.


Märta har gått upp i vikt, blivit trind som en fotboll  8 hg på 10 dagar, suck...


                                            Kram på er  

 
 
GeddFish

GeddFish

5 juli 2013 17:55

Eftersom jag är med på kortet så får jag tacka för det och bidra med med upplysningen sista vagnen från vänster och ruta åt dig till. Kram Gerd

http://Gerd-Geddfish . blogspot. se

Lena

5 juli 2013 18:59

Hi hi!! :)) ok!! ;) hann inte be dej fixa maken heller innan jag fotade, men det bidde ju kanon ändå! hi hi.. ;)

Nåja, här ännu ett bevis för att jag är en paparatzi fniss.. ;)

Kram & må så gott♥

 
Ingen bild

Kerstin.

5 juli 2013 18:43

Fina bilder som vanligt,såg faktiskt att Märta har blivit trindare,kanske det är medecin som skall ändras,kan ju vara svårt det där med Levaxin att få det riktigt kan ta sin tid,men hoppas att dom hittar rätt.Ja i dag har det inte varit varmt så jag har lagt trasmattor i blöt i Fenom (super) så i morgon så blir det en omgång med högtrykssprutan,du blir dom rena. Vi har slagit hö i dag så vi kan inte ut å åka något nu förrän allt hö är inne men det skulle ju bli varmt nu så vi får hoppas att det går fort,och att värmen står sig ett tag,för det har ju inte varit så varmt ännu i sommar tycker jag,ja kanske några dagar i början
Ni skall väl ut med båten ni nu när det blir varmt.
Ha de bra Kerstin.

Lena

5 juli 2013 19:06

Tror det är 2 faktorer som spelar in, den ena är att hon åt cortison över 1 månad, & den andra att hon inte rört på sej så mycket, så vi står på ruta ett nu igen :( hennes värden på sköldkörteln var ju kanon sist, så jag tror med på det första, men klart, man vet aldrig...

Vi ska ju få värme nu ett tag, hoppas verkligen ni får in höet fort! så ni slipper sitta fast det :/

Har faktiskt inte tänkt på att tvätta trasmattor på det viset! men vi har ju en stor plast tunna, så jag ska nog kanske ta & göra detsamma! har fler som väntar på rengöring, lät enklare än att skura för hand som vi brukar, Tack för tippset!! :))

Ja helgen skulle vara fin, men Mats jobbar, kanske söndagen en vända med Karin? vi får se.

Kram kram♥

 
skånepågen

skånepågen

6 juli 2013 08:57

Härliga sommarbilder. Vi bor i ett vackert land vill jag lova.

Svar: Campingplatsernas pris varierar.
I Europa betalar man för fordon, el, för varje person och hund o s v, ett pris var för sig.
Snittet för vår resa blev 25 Euro/dygn. För husbil, el och två personer. Priset skilljer sig åt också beroende på hög eller lågsäsong. För vår del var det lågsäsong.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

6 juli 2013 10:56

Tack för svaret!! :)) hmmm så vovvarna kostar åxå! blev lite full i skratt ;) men bra att veta! :)) Har sugit i mej av er resa, njutit av alla bilder & spännande läsning!!

Ja vårt vackra Sverige är verkligen fantastiskt♥

Kram på dej♥

 
Kaisa

Kaisa

6 juli 2013 21:06

Visst ser vi greddisen där i vagnen längst bak... Hi hi hi... Kanonfin bild, kram på dig fina ♥

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

7 juli 2013 00:29

Ja man kan riktigt se hur hon vinkar!! hi hi... ;)

Tack♥ & Kram på dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards