frallorna

Direktlänk till inlägg 15 juni 2013

Student & Filmskärna ;)

Av Lena - 15 juni 2013 11:12

Linnea & Märta på promenad


Idag ska vi upp till Leksand & Gratta min underbara barndoms kompis dotter som tagit Studenten!!! GRATTIS LINNEA!!  -bra jobbat!!  


Hennes bror Johannes hämtar vi upp här i stan, som kommer med tåg direkt från Syd Tyrolen i Italien, för att åka med oss upp dit.


Han ska åxå Grattas efter att ha gått 2 år på en Teater Folk högskola, & hade sådant flyt, så rätt vad det var, ringde telefonen & det frågades om han kunde komma på en "kasting" till Stockholm? resan betald bara han kom!  


Rollen blev hans!!   -vem kanske jag inte får säga? men i Hannes Holms nya film Sune på bilsemester!!  


Så dagen efter Folkhögskolans avslutning satta han sej på planet ner till Tyrolen & har spelat in i en månad nu, & sedan fortsätter lite mer inspelning om någon vecka.


Så nu får jag en egne stund på 40 minuter att intevjua honom om hela balunsen & film världen  innan vi är framme & en stor skara väntar, åxå lika nyfikna på att få höra om hans nya "film stjärne liv"  


Skämt å sido, så är & förblir han den samme, en jordnära mjuk & go kille, men som har "det" vad gäller skådespeleri, & vi lär nog få se honom i flera roller framöver 

 

Här är Johannes med en hand på ryggen, spelade i Hushagen uppsättningen, där mamma Eva var regsisör


Linnea hon åker på måndag till England/London där hon ska vara barnflicka i en familj i 1 år  -barn på flykt kan man säja!


Nu ska Malte & jag ta en promenad i värmen.


                                 Vi ses! Kram   



 
 
Piedra

Piedra

15 juni 2013 17:14

Vad härligt att han fick rollen! Det är så roligt med filmning. Jag har bara varit statist några gånger men ändå. Jätteskoj! Kramar! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

Lena

16 juni 2013 14:28

Ja verkligen! :)) att vara statist är säkert jätte kul! & ändå inte så nervöst hi hi...

Kram på dej♥

 
GeddFish

GeddFish

15 juni 2013 19:29

Men, så härligt!
Jag har aldrig varit med på filmning. Men har spelad sårad soldat i Karl XII spelen i Ed plus att jag varit sminkös.
Ja, man ska ta tillvara på alla höjdpunkter!
Här hemma har jag glatt mig åt äldste sonens framfart i Vätternrundan, han fick 5-årsmedalj också.
Ha en skön kväll, kramkram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com/hd

Lena

16 juni 2013 14:26

Inte illa det! :)) & att vara sminkös skulle jag åxå gilla ;)

Gratis till sonen din! många mil att trampa ;)

Tack & fin söndag♥

 
Marlene

Marlene

15 juni 2013 19:47

Kul! Jag har flera kompisar som är med i filmen och får se bilder dagligen från inspelningen. De verkar ha jätteskoj :-)

http://fdensammamamman.blogspot.se

Lena

16 juni 2013 14:24

Spännande! vilka har dom som rollkaraktärer??

Ja Johannes har haft sååå underbart kul där nere & snart blir det mer spelning igen efter Midsommar ;)

Kram kram♥

 
Kaisa

Kaisa

16 juni 2013 09:33


Hjärta!

http://andestyrka.blogspot.com/h

Lena

16 juni 2013 14:22

Tack & Hjärta till dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards