frallorna

Alla inlägg den 26 maj 2013

Av Lena - 26 maj 2013 18:32


Här händer ju inget särskilt, vill bara visa lilla Märta som myser, hon tar dagen med ro, kollar lite & så  

Idag inne ville hon leka lite med Malte, fast bara några minuter, tills han blev för härjig & vild  

 

Plockade några rabarber till den kompott som jag skulle göra

 

Kolla vilken vacker snigel på bladet! alla var lika fina som masade sej fram & åt

Fast någon kompott blev det inte, jag gjorde istället en glutenfri tårta tills ena sonen skulle komma hem i egenskap av båda, då den andra var på Jeep träff hela helgen

 

Gullungarna vet vad jag älskar, så jag fick 2 fina flaskor Hjortronmust 

Svenskt Mathantverk står det på, undra när jag ska unna mej att smaka på dom? får bli vid något fint tillfälle, Tack goa underbara ungar 

 

Av Malte & Märta har jag fått massor av pussar  


En lugn dag, & jag har bestämt att om inget säskilt händer så ska Märta slippa åka bil denna veckan, för jag antar att det skulle kännas jobbigt om balansen är lite ur balans.


Gubben har fixat med Husbilen, satt på en solpanel på taket.


Nu har precis lite moln dragit in över oss, men värmen är kvar, Malte & jag ska strax gå en promenad & sedan såg jag just att andra sesången av Barnmorskorna i East End har startat! missat första avsnittet, men nu ska vi se resten! vilken underbar serie! en härlig överaskning!  


                                    Kram på er  


Av Lena - 26 maj 2013 12:13

 

Det är tur vi sover på golvsängen, för både igår & idag går hon upp & dricker vatten & vill ut & kissa vid 5 tiden på morgonen, sedan sussar hon vidare hur länge som helst.


Hade tanken på  att ta rabarberkompotten i skogen, på eftermiddagen, låtit Malte springa av sej... -men nej, Märta ska få ha det lungt...

 

... & återhämta sej här hemma  


Varmt ute, blå himmel & lite skön blåst.


Skippar min mammas Morsdags besöket, men gubben åker till sin mamma som bor på ett hem.


Som sagt, hemma ska vi va ida  


Pst, jag svarade inte personligt på alla era gulliga rader när Märta var dålig, men jag läste & kände er värme  


                                     Kram på er  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards