frallorna

Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Lena - 12 maj 2013 19:26

 

Maltes frukost, en knäppkorv  


Hade svårt att sova både Märta & jag & kl halv fem ville hon ut & kissa i det regn som började strila, & Malte hängde på. När vi skulle in igen så gick inte dörren att öppna! så gubben fick stappla upp & öppna, in med vovvarna, & då säjer gubben, kan jag gå ut såhär? javisst! =helnäck... jag skulle åxå kissa, går ut med i alla fall byxor & jacka  stänger dörren & när jag tar i dörren sedan är den låst! där står vi, gubben näck & jag i skogen i regn! inne är vovvarna... smått panik rycker gubben i dörren, men den är LÅST!! börjar skratta  detta är inte sant hinner jag tänka! men säjer åt gubben känn på dörren vid sätet & den var öppen!! phuuuu... kan jag lova att vi sa   


Sedan grubblade både gubben & jag vidare på denna händelse, jag tänkte att man måste ha en extra nyckel utanför på något vis, medans han sa att det hade faktiskt gått att kränga sej in genom packluckan som går upp under sängen, skulle det nu blivit så, ja då hade jag grämt mej resten av livet att kameran var inlåst...  

Det är låset som kärvar, hoppas vi inte glömmer detta innan vi kommer hem & hinner smörja.

Drog vidare till...

 

... Söderköping! stannade till vid den vackra slussen vid Göta kanal, solen har strålat, nästan för varmt...

 

Mysko endra tyckte Malte...

 


 

Fick blöta tassarna lite i kanalen, men rent var inte vattnet...

 

                            ... så vackert...

 


 


 


 

Så otroligt vackra kullerstens gränder.

 

När vi åkte därifrån var det över en halvmils kö för dom vi mötte! varför vet vi inte, men jobbigt i denna värme.

 

Stannade till & fikade på en vacker plats

 

För att hamna vid kajen i Västervik! & här är full ruljans kan jag lova   för denna skuta vid namn: Mayan Queen Jeorge Town vill tydligen alla se!

 

& pampig är den! oj oj oj...

  Här på Smugglers brukade min man äta festmat när han supportade Axo Nobel färgfabriken, den var inte öppen & inte hade vi haft råd att äta där i alla fall  

 

Ljuvlig kväll med kvälls sol sitter vi i hamnen & blickar ut över vattnet & Mayan , nu börjar Mästarnas Mästare som jag väntat på, dricker ett glas vin, & vi myser alla 4:a  


                                 Kram på er  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards