frallorna

Alla inlägg den 18 april 2013

Av Lena - 18 april 2013 23:23

 

Slappar dag kan man säja, Malte har kollat på regnet...

 

... men åxå lekt en del i "Vallmo-pergolan"  

 

Märta kollade på tv, & kollat på...

  

... på mej, kollade på...

 

... på tv & kollade på...

 

... på mej   tror aldrig jag sett henne så fängslad av tv någon gång!  

 

Gubben fick ärende till Hedemora, så vi hängde på & tog oss en promenad där i omgivningarna, men stormen var nästintill fört mycket...

 

... kan säja att vi alla tyckte bilen var skön efter en stund, mina ögon rann & håret var som en trasselboll.


Hem & iväg på Italienska kursen, var lite trött, hade smålust till att vara hemma, men gubben sa att jag måste dit & lära mej!  & bara jag kliver innanför dörrarna där, så uppfylls jag av glädje!! & nu när vi känner varandra, är känslan så otroligt härlig! vi skrattar & pratar  om vartannat.

Mycket med högläsning mot varandra 2 & 2, lära sej utala orden rätt, jag lyssnar på föregående par så öron & hjärna knakar, så blir det min tur & jag har på 4 minut glömt allt! bara poff!  suck suck...

Många ord är helt lika fastän betoningen är olika, sitter du på en restaurang & ska beställa fisk så kan du lika gärna få in Persika!!  


Stackars min gubben som tror jag kommer lära mej något!... & som den pensionerade språk lärarinnan sa idag: -i så många år jag läst & undervisat i språk (hon kan många) så har hon aldrig stött på ett svårare språk att lära sej!  


Men jag kämpar på! eller vi alla   


Malte har just varit ut & gjort kvälls pruppen & det regnar på tvären i stormen.


Nu ska jag prata med John Blund...

                                        ...natti natti på er  


Av Lena - 18 april 2013 11:21

 


 


Fy kattsingen vilket väder  regnet piskar på rutorna & det blåser, 2 ganska så snabba kiss vändor på baksidan & ner mot slänten.


På väderkartorna idag ser jag ingen blixt! tänk att "dom" hela hela tiden ska

ändra sej!  


Vi håller oss nog mest inne idag skulle jag tro...  


                                         Kram på er  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards