frallorna

Alla inlägg den 12 april 2013

Av Lena - 12 april 2013 22:14

 

Vackraste Märta  bild från i förrgår.


Det vräker ner nu! blötsnö i mängder! urk burk, men det kommer nog smälta ganska så fort.


Lats Dance, & Markoolio är så härlig, fast jag har en till favorit, nämligen han lerduveskytten, han var lika fantastisk förra gången.


Gubben på ingång, resultatet strax & mys på golvsängen fortsätter  


                                          Kram på er  

Av Lena - 12 april 2013 15:02

   13.15 kg!!  -Åkte in till Djurkliniken & köpte mat & passade på att väga Märta, den där rasande farten har stannat av, men så gick hon ner från 14,6 till 13,2 på ganska så kort tid, så nu är väl "den där" vilo perioden där kroppen hämtar sej. Lite mer ska hon allt ner, men det får ta sin tid.

Beställde åxå tid för provtagning på henne för att se så Sköldkörtels värdet ligger bra, så jag inte ger henne för mycket eller lite medecin.


 

Har nys gått en byapromenad, här är det spännande "kiss-lukts hörnet"  

 

Blev bara till att kolla in mot skogen, rått, blött & uchit väder  Små små flingor som dansar ner emellanåt, men det där vilda & förfärliga snöovädret som det pratas om har inte nått oss ännu, kan tänka att vi kommer vakna till ett vitt landskap i morrn! eller så är det bara lur, vem vet  

 

Det byggs ett så vackert hus i andra änden av byn, med snickarglädje  dom har vandrat omkring i Rommehedslägret & fått inspiration därifrån, ur läckert.


Italienska kursen igår gick galant! -typ...  -jag hade ju inte gjort läxan   & egentligen vet jag inte om det är någon ide?? jag förstår ganska så bra vad han menar & så, men mitt minne är totalt NOLL!! fullständigt NOLL!  

Tex. förklarar han något & jag tänker -aaaaa & ljuset tänds!! vi pratar om böjningar & såna där verb, plural & gramatik ni vet     

Så börjar han med något annat & då är det vi pratar om tidigare borta! poff bara!  det är där mitt problem sitter, att hålla kvar alla ord -stopp stopp stanna!! 


Föresten hade ingen gjort läxan, & tills nästa gång ska jag faktiskt försöka "nöta" in lite, få se om det kan funka?    

Igår tycker jag att alla var ganska som jag, kändes hemtamt lixom    & stämmningen var på ett så avspänt sätt, blev många skratt å så  


Väntar på Lats Dance & gillar Markoolio! -fast vi kanske ses före det?


                          Kram på er & fin kväll  



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards