frallorna

Alla inlägg under mars 2013

Av Lena - 4 mars 2013 11:20

 

Detta var vad vovvarna ska få!!  Vann dryga hundringen på Lotto förra lördagen, & det skickade jag med mina föräldrar som skulle åka förbi Ikea, bad dom köpa med lite mjukisdjur, till Malte & Märta!!  blev 2 cirkusprinsessor till & en clown , samma som jag köpte förra lördagen, men det spelar nog mindre roll för vovvsen! ha ha  

Ett par nallar fick vara kvar hos mormor i hennes "leklåda" åxå, man får onekligen mycket för pengarna där! (dom ska inte få alla på samma gång)


Kvaliten på Ikea mjukisarna är kanon! & så har dom inga hårda ögon & pipen i magen som kan fastna i halsen, det har dom tyvärr på djurleksakerna på Zoobutiken i stan!! ytters dåligt!! & usel kvalite till dyra pengar, & sakerna därifrån sliter vovvarna sönder på en bråkdels sekund!  

-Nej tacka vet jag INGVAR!!! ha ha 

 

Vägde åxå denna solande Sessa nyss, idag ytterligare nergång!! nu 13.2 kg!!!


Jag blir helt lyrisk  


Gubben satt vid bordet & drack kaffe & lyssnade på mina euforiska utsvävningar, då jag såg hans blick på min mage...

-gapskratt!! tyvärr blir den bara större & större, mysko...   & närå, min sköldkörtel är "normal"...


Något ska vi hitta på, solen lyser & skönt ute


                                           Kram på er  

Av Lena - 3 mars 2013 21:13

 

Phuu...  så kom jag då i mål....  

 

Idag fick clownen sej en omgång!  

 

... under tiden jag bakade bullar...

 

... som vi åkte till min brors son med, han har just flyttat till en galet söt stuga, & vi gick huse & utomhus syn, så mysigt ställe  

 

Där bor han nu med sina katter  tror detta är Alvin!

 

& här en TIGER!!  , närå, men om den förra var Alvin så är detta Charlie!  häftig bild va! fast sanningen är att han ligger ner & jäspar! för snälla är dom såklart 


Hemma efter flera timmars farande, & bla. har vi hämtat hem en påse med...?... till vovvarna! vad får ni se i morrn!  

-nu myser vi på golvsängen som vanligt.


                                         Kram på er  


 

Av Lena - 3 mars 2013 08:10

 

Självklart är jag uppe för att kolla Vasaloppet! & starten & det före är bara så

mysigt  & mååååste ses!!  

-& vilket väder det bjuds på!!  

Här blåser det dock en del, fast ingen storm, & solen strålar från en blå himmel.

 

Så här såg det ut i gårkvällst innan vi 2 benta han i säng  

 

& så här såg gårdagens Malte-"extra"-portion ut  

-hemköttbullar i sås & hem-mos! -de va väl lörda va??


Nu ska här kollas vidare! Märta & jag ligger nerbäddade på golvsängen, medans gubbarna kojsar i sovrummet helt ointreserade  


                  Kram kram & fin söndamorron på er!  

Av Lena - 2 mars 2013 16:30

 

Det mulnade på efter en stund, en mörk front såg ut att komma över oss, satt vid tv:n & kollade vi alla.

-Nej nu får det räcka, sa jag, vi går en bya vända i alla fall... & så tittade jag ut, & då var det blå himmel igen!!  det svänger idag kan jag lova  

Då åker vi till åkrarna en vända tyckte gubben, så så fick det bli!  

 

Full rulle, blåsigt så in i bomben! men 8 plussgrader & sköna vindar om än jobbiga efter en stund...

 


 


 


 


 

Efter en stund på det ena stället gick vi nerför åkern & till en annan backe...

 


 


-Du sa gubben -tror du inte att dom som läser bloggen tycker att våra vovvar har det ganska så enahanda? åkern & åkern & åkern.... -jo jag har åxå tänkt på det...


-Fast dom ser inte ut att lida så värst va? & det är så skönt när dom får pyssla på i sin egen takt, dom leker & har sååååå kul! & glädjen går inte att ta miste på kan jag lova! jag tränar åxå inkallning & lite smått & gott, & nya saker upptäcker dom hela tiden, så det lär nog bli flera åkervändor i alla fall   -det får ni lov att tåla  


 


 

Kramar & klappar är viktiga & emellanåt  


Efter en timme med tårar i ögonen pga. av blåsten, fick det vara nog!


När vi går ut soliga dagar som denna, så delar vovvarna & jag alltid på en pipett Zilk Eye, det är framtaget för mäniskor men lika bra för vovvar!, det smörjer & är fuktande & jätte skönt för ögonen!  jag har lincer & blir lätt torr i ögonen, & jag kan tänka att det är skönt för vovvarna åxå, & jag har pratat med veterinären, som tycker detsamma!  


Blåsten har tilltagit sedan förmiddagen, & vovvarna funderade på om dom skulle...

 

... vila på "Smörbollen" eller någon annanstans?  


Bäddade i detta nya Smörbolls påslakan igår & det fick godkänt! kändes svalt på nått vis & behagligt.


Nu ska vi slappa resten av dagen, blir väl till att kolla på Melodifestivalens andra chans skulle jag tro, om det inte är något annat mer spännande & äta stekta bananer med sirap & glass till  


Käns läskigt med ovädret i Härjedalen/Norra Dalarna, måtte det inte ske några tragiska olyckor...


                               Kram på er i stormen  

Av Lena - 2 mars 2013 11:23

 

Himlen blev blå efter en snöig morgon & nu lyser en   

 

På sjön nedanför oss är det pimpeltävling, stackars fiskar  

 

Här har vi morgon stretching i solstrimmorna som tittar in...

 

& så höll Malte stenkoll på sovrumsdörren, han ville in & pussas   men gubben sov länge, lite svårt att vända om när man gått av nattskiftet, men vad spelar de för roll när man ändå är ledig!  

 


Ingen aning om vad vi ska hitta på, men något lär det bli, i solen, fast det blåser fortfarande...


                           Kramelikram mina fina  

Av Lena - 1 mars 2013 22:25

 

                           Tycker om varandra  


Så var det bara snart sängen kvar, inget mer för mej att kolla på, men gubben hittar säkert på en tråkig film  

-jag tar nog en veckotidning & läser tills ögonen går i kors  

  Föresten! pizzan var samma drömm nu som förut, helt sagolikt god, halva har jag kvart till frukost i morrn! & garanterat kommer jag att vakna vid 5 tiden typ  slurp, slaffs rap!...


0-5 cm nysnö väntas över oss i natt...


                           Nattkram mina fina  

Av Lena - 1 mars 2013 17:19

 

Märta är så gullig så jag blir helt matt, hon släpar runt på sin Cirkus Prinsessa, biter lite på henne å så, men ännu håller den! bra kvalite Kamprad  

 

Stormen avtog till blåsigt nu på eftermiddn, så vi tog oss en bya promenad, men lite kallt är det allt, i alla fall om öronen efter en stund.

 

Juffy & Tussan följde med på promenaden, 2 mycket speciella flickor  

 

Med värmen kommer åxå smackiga vägar, så nu blir det mag-duch eller blöt-avtorkning som gäller

 


 

Jaha! då ska jag börja då!!  gösses så spännande!!! fast jag tror faktiskt att jag kommer vara den mest tröglärda elev den där Mauro någonsin haft, men jag vill i alla fall försöka  & läraren som en bekant haft i 3 terminer, är visst fantastiskt bra!


Ska jag strax skicka iväg gubben & köpa min hett efterlängtade glutenfria-pizza!! själv åt han ganska så nyss köttbullar & makaroner, så nu är vi i ofas med varandras hungrighet   


Gladiatorerna väntar & kanske någon "gos" bild kommer senare  


                              Kram kram & fin kväll  

Av Lena - 1 mars 2013 10:05

 

                            Vackra snällaste Aika 

 

                         Lika underbara & söta Juffy  


Idag dansar träden Jitte-bugg i stormen!!  det fullkomligt dånar utanför & viner i huset.... så håll i hatten!! faktiskt lite läskigt att vara ute i denna storm, man vet aldrig vad som kan träffa en, tegelplattor eller träd?...


Morgonkissen var hal! som tur var har gruset töat fram på sina ställen i värmen som varit, men jag gillar inte när vovvarna halkar  jag går broddat, men bara "bakbroddat" så jag gick åxå försiktigt.

 

Gårdags bild, solen lyser idag åxå & inga minusgrader, men någon åkervända blir det inte! för även om mor i huset är rund, tung & trind, så skulle jag förmodligen blåsa bort ändå  för att inta tala om vovvarna...


Små kissvändor får bli dagens melodi & massa skidor på tv! som jag

ääälskar!!  & jag planerar redan för kvällens mat.... glutenfri hämtpizza!!! dregglar av blotta tanken, måtte det bli kväll snart!! 


                                    Kram mina fina   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards