frallorna

Alla inlägg under mars 2013

Av Lena - 17 mars 2013 09:33

 

Så på kvällen brummade det till på gården, sonen & kompisen kom hit, lastade av Bandvagnen & gav gubben en åktur!

 

Efter en byavända blev det snöbus...

 


 

... & jag kan säja att om jag så fick en miljon satte jag mej inte i!  ...  

Välbehållen hoppade gubben ur &...


 

... så drog "pöjkarna" vidare ut i mörkret...


 

Här hemma nu på morgonen var det solning som gällde, köpte så sköna hund dynor på Dollarstore i veckan, en ska vi ha i husbilen & en la jag i vardagsrummet & den är väldigt upptagen kan jag säja! 


Ser ut att bli en strålande dag & ingen kyla att tala om, härligt! inga planer just nu, vi får se vad som händer  


               Kram på er mina fina som kikar in   


Av Lena - 16 mars 2013 19:08

 

Blev en liten vända för att kolla på sonen & 2 kompisar som bygt en Bandvagn!! här är det dock reparation på "G" finns flera klipp på Youtube där dom leker med den i "tillåten" skog & mark -kreativa pöjkä! 

 

Ser ni vad det står på rutan? Bonnvischan Racing   


 

Vovvarna fick en ny Ikea nalle att leka med när vi kom hem, blev full fart! 

 


 


Så var det bara kvällen kvar, ska poppa popcorn, se på Fångarna På Fortet såklart! senare är det 2 filmer samtidigt jag vill se, en Dansk film -Camping- på 2:an, Danska svaret på vår "Vi hade i alla fall tur med vädret" om än lite allvarligare stod det i tidningen & samtidigt en Irene Husse film på 5:an... fast jag tror det blir Campingen   


                                Kvällskram på er  


Av Lena - 16 mars 2013 13:23

 

Fick stor besök idag!!  En liten Kevin med mamma & mormor kom förbi.

 

                  Lycklig mamma & Kevin  

 


 

                                   Så fulländat underbar  


Så liten & ljuvlig & idag precis 4 veckor.


Oj så liten att hålla i, så förvånad jag blev, är bebisar verkligen så här små?  


Vi tänkte att göra någon vända med vovvarna efter besöket, men hua så kallt vi har! 1,5 pluss men det blåser från nord tror jag, himlen är vit med strimmor av blått & solen bråttas därbakom för att försöka göra sej sedd!... gubben gick ut en promenad med Malte, men dom var snabbt hemma igen  så nä vi har nog en kura hemma dag ida & ska passa på att skura vår vardagsrums matta som inte legat på på lääänge, undra om det är så långt tillbaks som när Malte var liten? då när han kissade både här & där  


                                          Kram på er  





Av Lena - 15 mars 2013 17:39

 

Solen, värmen & åkrarna väntade på oss!  

  

                          Fikadags & först på plats!!....

 

                         ... kolla Maltes stil på bakbenet  

 

Så synd att jag inte satte skärpan i denna bild  

 

Dofter blandat med harskitar -dä ä livät dä!  



 

 


 


 

En alldelens underbar tur, med varm choklad, gubben tog en ostmacka till, jag bara fotade på  & vovvarna myste  


                                            ---------------------------


Saknar Petrus... Kämparnas Konung -mamma har inte glömt dej  

 


 

Denna bild har jag som förstoring på väggen  en av alla...


                                       -------------------------------


Kan fortfarande inte skriva om honom utan att tangentbordet blir blött av mina tårar... eller prata om honom... saknaden är så jobbig... & allt känns så konstigt...


                                       -------------------------------


En kväll framför tv:n väntar, Gladiatorerna & Skavlan -som säkert slår värdsrekord i tittarsiffror när Agneta Fältskog ska vara gäst, det måste ju åxå ses såklart


                          Kram på er mina fina  

Av Lena - 15 mars 2013 10:09

 

Tror jag börjar med Italienska kursen  


Jag var först på plats, strax efter kom den där äldre damen, vi satte oss bredvid varandra som förra gången. (tänk va? alla satte sej som första gången)

Fick våra böcker, spännande! slog upp fösta sidan & hör mej själv säja högt till kvinnan!

-å titta en karta! -va bra! -nämen ligger Toscana där? trodde det låg i innlandet!...

-& lixom under detsamma jag säjer detta, så hör jag hur totalt dumt det låter, ungefär som om jag kommer från Mars!

Hon måste tänkt, -vet hon ingenting? & jag såg hennes förvåning i ögonvrån... funderar snabbt som kattsingen hur jag ska rädda situationen, men finner inga bra alternativ...  

Saken var den att jag inte tänkt på att Toscana hade så lång kust sträcka... fast ok, ganska så dum i huvudet är jag åxå förståss...


Alla kom & lektionen började...

 

... å hjälp... nåja... -det jag lärde mej att säja igår var:


-Hej jag heter Lena & är Advokat & kommer från Sverige! (fast jag är ingen Advokat!) & skulle jag precentera gubben så kan jag bara säja att han är anställd eller student!!  


-Ja så kommer det låta om vi kommer till Italien! &...

 

... -jag pratar inte så bra Italienska!  


Damen som jag satte bredvid kunde redan Spanska Franska & Latin & var pensionerad Gymnasielärare, dessa 3 språk är som Svenska, danska & Norska, man kan förstå dom.

Tror hon tycker lite synd om mej som har så få celler, så hon visskar & förklarar till mej, snällt!  

På andra sidan om mej sitter en kvinna som verkar vara " Avvocato", som jag numer kallar Avocado, (ja inte så andra hör, bara i tanken) hon har ett vackert etui med guldemblem som hon viker upp, med block, pennor & fack, allt så vackert & städat! själv hafsade jag med ett papper, det enda jag hittade, ett sådant jag skriver lönen på, men baksidan fick duga!...


Vi hade mycket högläsning en & en, & jag har lärt mej att jag MÅSTE! säja STOOOOOP! -nu fattar jag ingenting! & faktiskt så när läraren då börjar förklara, så hör jag några säja -aha & jasså? så jag kanske inte var den enda i alla fall som inte förstog  

& tänker än en gång på det Kongolianska ordspråket:

-Den som frågar mycket ökar mångas visdom  

Eller så är jag bara allmänt dryg?  men jag tycker i alla fall att det är

SKIT KUL!!!!!  


Igår kväll....

 


 


 


 

I morse mötte mej denna syn när jag steg upp, gubben somnade på golvsängen & Malte gick till honom i natt någon gång, sötisarna mina  

  Ute då var det sketans kallt!.... kallt nu åxå men vi ska få skönare på dagen, & om? det blir så, så ska vi ta kaffe där uppe i skogsbrynet på åkern, för vi har åxå en strålande sol  


                          Kram på er & fin freda!  



Av Lena - 14 mars 2013 11:21

 

Strålande sol & lite kallt ännu, så vi kurar inne fortfarande  


På agendan för dagen står: uträtta några ärenden i stan, hundpromenad, fota en häst & så Italienska kursen ikväll!


                                Kram & fin dag!  

Av Lena - 13 mars 2013 21:19

 

Gubben & jag hälsade på hos Stig Ove & Kristina en sväng & deras vovvar

förståss!! 

  

Qrissys Newer Ending Story "Lisa" vilken Juvel  charmen påslagen

för fullt  

 

                   Söt Lisa  & så otroligt fin!!   

 

                                               Fina Issy  

-Hej hej & vem är du?? undrade vovvarna & bad om klappar    

 

Ada gumman hälsar vänligt & försynt på gubben & pussade mej på munnen hela tiden, vi var i precis samma höjd, så mäktigt det är med en så mega stor vovve!  

 


 


 

                     Orkar inte mer nu sa Barbro  

 


Tack för kaffe & massa prat  -kommer i morrn igen!!  


 

Men innan vi åkte dit, så åkte vovvarna & jag till åkern en vända, så varmt & soligt så vi kunde inte låta bli...

 


 



 

 


 

Stegen syntes i nysnön...

 


 

Nu är det softning på golvsängen, fast jag ska rulla av dom här 2 pösmunkarna strax & byta sängkläder, både här & i sovrummet, efter Mia på Grötö, föresten, sketcherna i detta program är dom roligaste jag sett i hela mitt liv! helt totalt outstanding!   

Jag hoppas det blir en hel serie med bara dom någon gång -hoppas kan man ju alltid   

Just nu minus 17 utanför dörren! hua... inne +25  


                            Kram på er & sov så gott  

Av Lena - 13 mars 2013 08:43

 

Hoppsan sa... Igår vid halv fem såg det ut så här!

 

... fast lite skojade allt himlen med oss, för i andra ögonblicket var det åxå blått!

 

Idag lyser solen igen, & ni ser kanske på vägen, att särskilt mycket snö kom det inte, men ACK! så förädiskt, för där under är det glansis!! jag gick som en robot & spände mej som en fiolsträng, tog mej som tur var in igen utan att ramla  

  Inte så varmt ännu  men det kommer förhoppningsvis!


 

Mamma gjorde glutenfria pankakor förut & skickade hem till mej, hon älskar att baka & laga mat & är pensionär, så oavsett hur gamla vi barn & barnbarn är så fyller hon våra frysar  -kom på dessa nu! gott! ska ätas med -hem-rårörd-jordgubbs sylt! slurp  


                                       Kram på er!!  



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards