frallorna

Alla inlägg den 28 mars 2013

Av Lena - 28 mars 2013 20:23

 

Åkte först hem till mina föräldrar, lämnade en blomma & tog med köpe bakelser, men innan fikat fick Malte en promenad med moffa  

 

Märta hon gick in & hittade en solstrimma på vardagsrums mattan  

 

Inget för mej, jag fick glutenfri sockerkaka  


 


 


 

Vet inte hur många år det är sedan mamma fick detta citronträd av oss på nu ca 1,5 meter, det växer i en stor kruka, blir duchat varje dag & står jätte soligt om höst, vinter & vår, under sommaren står det ute, & bär massor av frukt, nu blommar det för fullt igen, & den dofter blommorna ger är något av det godaste jag känt.

 

Så åkte vi vidare till min fina faster & man med blomma & fika, hade gjort en egen tillverkad glutenfri tårta, med egen jorgubbs sylt som jag dränkte in botten med igår, så den saftade till sej regält + marsansås, blev enormt god om jag får säja det själv  dekorationen & gräddspritsningen blev dock bristfällig  


Blev inga långpromenader idag, blev en del ärenden & fika både här & där istället.


Nu på kvällen ringde det på dörren, där stod 3 Påsk kärringar  söta grannbarnen, så försynta, jag tog fram skålen med godis, dom fick plocka & lägga i korgen, ta mer sa jag säkert 5 gånger, -ähh sa jag till slut & tippade i hela skålens inehåll i deras korg, är de Påsk så är de  -& jag slapp äta upp det!  


Lite senare ska jag kolla på Dragons'den på 8:tan


                                       Kram på er  



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards