frallorna

Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

Morrn morrn!

Av Lena - 19 mars 2013 09:06

 

-Väck mej inte!  -jag vill sova längre mossan!....

 

Gnuss ungarna  så här brukar Märta villa ligga på kvällarna i sängen när dom nojsar omkring, nosa, snuffa & pyssla med Malte  

 

Lite lite snö har vi fått...

 

... men fullt i manchetten blev det!

 

                                Tvätta tvätta liten tass 


-10 & ett puder av snö har kommit under natten, precis så så att man kan slå ihjäl sej! för  nu ser man inte isen under som är mer än glashal  & fast jag har brodd på bakre delen av skon så vågade jag inte hämta morgontidningen, för det är en liten förädisk backe ner till lådan...


Både Malte & Märta slirade lite, det som jag inte gillar, är så rädd att dom ska göra sej illa i någon led eller så.


Lite jobb idag åxå vid 12 tiden, & någon längre promenad kommer vi inte göra, vi väntar på att pudret ska blåsa bort först!  Himlen är grå men lite ljusare här & där & några flingor ska kunna komma under dagen.

Stackars dom på Österlen, såg på tv att dom har massa vitt...

-hur är det vid dej nu "Skånepågen"?


                                               Kram på er   

 
 
Kaisa

Kaisa

19 mars 2013 11:16

Det finns så mycket kärlek i dina bilder så man blir alldeles kärlekfull när man tassar ut härifrån! Kram, kram

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

19 mars 2013 22:38

Tack snälla♥ oj så dina ord värmer♥ & ja vi kramas mycket & myser♥ hi hi..

Kram till dej!♥

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

19 mars 2013 11:28

God morgon!
Vi har fått MÄNGDER av snö, och jag är såååååå himla LESS!
Hittar ingen motivation till nånting idag, är bara trött och sliten.
Längtar efter värmen..
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

19 mars 2013 22:36

Vi har åxå fått massor & mer ska vi få suck...

Jag har dock lite krafter kvar ;) men tok längtar mer än någonsin till våren!! :))

Kram kram♥

 
Kina

Kina

19 mars 2013 16:37

Vad kul att du tittade in till mig :) Och naturligtvis kikar ju jag in hos dig då :):) Vilka härliga hundar du har, jättesöta ju! Hos oss har vi knappt fått någon snö alls, håller tummen på att det förblir så. Hoppas du haft en bra tisdag!

Kram Kina

http://metrobloggen.se/smultronstallet

Lena

19 mars 2013 22:35

Tack! denna dag blev snörik & halkig ;) men inne hade vi varmt & gott ha ha...

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards