frallorna

Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Idag...

Av Lena - 8 mars 2013 17:18

 

Åkte iväg på kalas, blev ev toppendag!  

 


 


 


 


 

Dom härjade på & hade så kul så Malte visste inte vilket ben han skulle stå på, rullade & tokade sej som jag vet inte vad  inte ens kameran hängde med i farten.

 

                                          Fika!!  

 


 

& till mej hade mamma bakat en cocospaj med blåbär, ljuvlig  

 


 


 

Så gick Märta iväg, in i rummet & vi förstog vad som komma skulle, jag smög bakom & visst! upp i soffan & leva rövare! ni skulle bara se så hon tokade sej!  

 


 


 

Kameran hade inte heller här en chans att hänga med  

 

Att pussa Malte är lekamen för själen  

 

Vid hemgång hade Märta intagit sin plats under bordet & hade gärna stannat kvar en stund!  tokfian vår  

 

En lille promenad när vi kom hem, men halt som sjutton, så den blev just

bara en "lille"


Alla har ätit utom jag, så nu är det min tur, äter & läser en novell samtidigt tror jag  sedan är det dax för tv mys på golvsängen


                                           Kram på er  

 
 
wiolettan

wiolettan

9 mars 2013 09:17

Ojoj, vilken fart och fläkt. Jag har suttit och njutit av dina härlig bilder.
Det är inte bara att de är så fina och levande, det är också så mycket värme i dom.
Vilken härlig paj du fick, den ser då så god ut.
Katterna, helt underbart. Tack, tack.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

9 mars 2013 12:27

Tack♥ ja vi älskar våra 4 benta & såklart våra 2 benta! :)) vi är inga mäniskor som skriker & går på, vi pratar med våra vovvar♥ det enda vi gör för mycket kanske? ;) är att kramas hi hi...♥
Jag vill ha harmoni i mitt hem & vet att den finns här...

Hoppas ni åxå har samma fina sol som oss! :))

Kram kram♥

 
paloma

paloma

9 mars 2013 11:49

Hahaha vad de busar!
Lena!! vilken paj din mamma gjorde till dig! gud så gott! blir alldeles suktad här. mums..
vi bakade en kaka i går med med choklad sås. tar den till mellon i kväll. Kolla min sida skall du få se på en fin fralla! en sådan skulle ni ha. varje gång jag passerar den tänker jag på dig och dina fina vovvar.hade jag haft råd skulle jag köpt den och fraktat den till dig! hejjar på yihio och hoffsten i dag. kram

http://www.nattstad.se/Glamourwomen

Lena

9 mars 2013 12:24

Owaw Owaw!! jag kollade in hos dej innan jag svarade här, DEN SKULLE JAG VERKLIGEN VILJA HA!!!! helt underbar!! hi hi... undra vart dom köpt den???

Ja ju mer jag hört Yihios låt eller hur man skriver, så är den faktiskt bäst!! men tätt föld av Ulrik Munter!! & ok, Louise Hoffsten som trea :))

Här ska åxå ätas gott, en spännande kväll!

Kram kram♥

 
paloma

paloma

10 mars 2013 12:52

Visst var den fin? tror gubben i huset har gjutit den själv! den är helt underbar! skall fråga om han kanske kan göra en mindre version till er? men den är ju så fin att ha på tomten! och för er passar det ju helt suveränt.
Ja ha robin vann :( det var så där tyckte jag..men låten växer ju..Ulrik munther var faktiskt bra tyckte jag! men bäst var ju YOHIO. Säger lillan han heter.. haha jag säger alltid fel! inte lätt med japanska.. kram

http://www.nattstad.se/Glamourwomen

Lena

10 mars 2013 23:07

Aha... på de viset, då antar jag att den är rackarns tung åxå ;)

Ja Robin ja, gillade honom genom hela Idol, han är jätteduktig sångare, bara det att jag inte gillade låten jätte mycket, det är en tekniskt svår låt som han gör kanon & kul för honom! & det blir nog bra så! :))

Svårt med utalen ha ha men jag tror jag säjer rätt i alla fall fniss.. ;)

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards