frallorna

Direktlänk till inlägg 7 mars 2013

Italienska O My Gud! ;)

Av Lena - 7 mars 2013 21:11

 

In till stan & traskade mot lokalen...

Undrade förståss om någon? skulle vara lika vissen i kålan som jag på att förstå?


Satt en dam på 70 pluss där & väntade när jag kom, kändes bekvämt (förutfattad mening? jag?)  

Det fylldes på & så var vi åtta stycken, nästa gång kommer en till.


Läraren är en Italienare som knappt kan Svenska, men tok härlig så jag tror det kommer bli bra!

ABF hade glömt att skicka våra böcker till lokalen, så denna första lektion fick vi genom svarta tavlan, & jag säger bara åååååå..... hur ska detta gå?? ett tag förstod jag aningen, fast mest satt jag log & stundom skrattade, har jag överhuvud taget någon cell i bäst före skick kvar?? eller har alla gått ut??  

& så pratades det om vokaler, verb, plural, singular &... skulle jag tagit en Svenska kurs före tro?? -få se vilka är konsonanterna?  


Jag tror det kan blir bättre om jag får en bok så jag kan anteckna? skulle tagit kort på tavlan han skrev på  , vi fick lära oss alfabetet & sedan en & en i högläsning & maaaasa annat! & den äldre damen? jo hon pratade & förstod ju allt!! tji fick jag 


4 män & 4 kvinnor, kände ingen, en av männen hade humor, skrattade & verkade lika förvirrad som jag, dom andra såg ut som om dom var på begravning, men det blir nog bra får jag hoppas   -dom kanske bara var chockade?  


 

Vovvarna & jag åkte till åkrarna mitt på dagen en vända, så skönt ute.

 


 


 


 


 


 

Där inne i skogsbrynet var det lä & så varmt så jag fick knäppa upp jackan, helt underbart skönt & vovvarna dom myste på.

& lakritskulor fanns det gott om! & Märta hon åt & åt & åt  snusk Fia  

 


 

Lek hopp & bus, dofter & massa spännande att utforska.

 

När vi kom till bilen så gick vi en liten koppelvända åxå.


Vacker dag så in i norden! & några plussgrader mitt på dagen. 


Nu har vi minus 7 igen & kallare ska det bli.


Snart ska jag drömma om Italien, antagligen  & fundera...


                                       Kram på er  

 
 
Tina

Tina

7 mars 2013 21:46

Haha, låter som en fantastisk kurs :0)

http://www.tinric.com

Lena

7 mars 2013 22:35

Ja visst gör det!! ha ha ha... ;)

Kram på kvällskvisten♥

 
Kaisa

Kaisa

7 mars 2013 22:12

Ha ha ha, nu fick jag mig sannerligen ett gott garv, ha ha ha....

Varför skall du läsa spagettispråket????

Nåja det kanske är bra att ha.. Lady & Lufsen :-)

Godnattkram ❤❤❤❤

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

7 mars 2013 22:34

Va bra!! ha ha ha... ;)

Har älskat det landet i några år, men aldrig varit där efterssom vi har vovvarna, & inte vill lämna dom hemma. Men nu läser jag det vackra språket, & lever vi så åker vi troligen dit nästa vår med husbil & vovvarna öh.. jag menar Lady & Lufsen!!!! :))

Natt kram♥

 
skånepågen

skånepågen

8 mars 2013 07:04

Härligt!!!! Italien och det Italienska språket är vackert. Gick också en kurs för många år sedan och vad jag kommer ihåg så är det svårt med uttalet, att få det så där, något så när. Men visst är det kul med studiecirkel. Lycka till.

http://aake.bloggagratis.se

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

8 mars 2013 11:39

Ha ha ha! Vilket gott skratt du just gett mig, ha ha.
Aldrig att jag skulle våga ge mig på italienska, men lycka till! Kanske pratar du som en infödd när det är dags att åka dit med husbil och hundar. Det låter i.a.f underbart.
Kram

http://www.travarens.se

Lena

9 mars 2013 12:28

Ha ha... ja vem vet vad för dolda talanger som lurar i huvudet fniss... ;)

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards