frallorna

Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Lena - 7 mars 2013 21:11

 

In till stan & traskade mot lokalen...

Undrade förståss om någon? skulle vara lika vissen i kålan som jag på att förstå?


Satt en dam på 70 pluss där & väntade när jag kom, kändes bekvämt (förutfattad mening? jag?)  

Det fylldes på & så var vi åtta stycken, nästa gång kommer en till.


Läraren är en Italienare som knappt kan Svenska, men tok härlig så jag tror det kommer bli bra!

ABF hade glömt att skicka våra böcker till lokalen, så denna första lektion fick vi genom svarta tavlan, & jag säger bara åååååå..... hur ska detta gå?? ett tag förstod jag aningen, fast mest satt jag log & stundom skrattade, har jag överhuvud taget någon cell i bäst före skick kvar?? eller har alla gått ut??  

& så pratades det om vokaler, verb, plural, singular &... skulle jag tagit en Svenska kurs före tro?? -få se vilka är konsonanterna?  


Jag tror det kan blir bättre om jag får en bok så jag kan anteckna? skulle tagit kort på tavlan han skrev på  , vi fick lära oss alfabetet & sedan en & en i högläsning & maaaasa annat! & den äldre damen? jo hon pratade & förstod ju allt!! tji fick jag 


4 män & 4 kvinnor, kände ingen, en av männen hade humor, skrattade & verkade lika förvirrad som jag, dom andra såg ut som om dom var på begravning, men det blir nog bra får jag hoppas   -dom kanske bara var chockade?  


 

Vovvarna & jag åkte till åkrarna mitt på dagen en vända, så skönt ute.

 


 


 


 


 


 

Där inne i skogsbrynet var det lä & så varmt så jag fick knäppa upp jackan, helt underbart skönt & vovvarna dom myste på.

& lakritskulor fanns det gott om! & Märta hon åt & åt & åt  snusk Fia  

 


 

Lek hopp & bus, dofter & massa spännande att utforska.

 

När vi kom till bilen så gick vi en liten koppelvända åxå.


Vacker dag så in i norden! & några plussgrader mitt på dagen. 


Nu har vi minus 7 igen & kallare ska det bli.


Snart ska jag drömma om Italien, antagligen  & fundera...


                                       Kram på er  

Av Lena - 7 mars 2013 08:46

 

En ljusblå åker-bild från igår.


Idag är ganska så samma himmel men minus 7, kanske det blir en vända dit lite senare på dagen för att fota lite mera, vi väntar tills det blir lite varmare, fast plussgrade skulle vi inte få idag, men vi får väl se, hoppas kan man ju alltid...


Italienska kursen börjar ikväll kl 18.00 hur spännande som helst!  


                                           Kram på er  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards