frallorna

Direktlänk till inlägg 4 mars 2013

Märtaaaaaa bus ;)

Av Lena - 4 mars 2013 16:24

 

Blev en promenad här hemma, & Märta är full i bus!

 


 


 


 


Tokfia nr:1!!!  fick vara lösa en liten stund där i skogskanten innan vi knatade hemåt igen

 

Hem & in & prova nya lek korgen! tänkte köpa en i metall, för Märta vill ju så gärna ha sönder allt  vi har ju lixom haft ett antal korjar för leksakerna...

Köp en i betong den här gången sa gubben!  

& så kom jag in där på Jysk & såg denna vackra korg, min älsklinsfärg, skulle passa sååå bra då jag bara har grönt i vardagsrummet!

Det kan ju gå....

 


 


 

Repet fick jag dock ta bort omgående...  ...

 


 

... såg ganska så lovande ut i några minuter...

 

... men så fick hon sitt "ha sönder syndrom"...

 

                    ... så tyvärr gick det inte så bra...  


Är väl betong eller stål som gäller då...   

  Köpte ett bebispåslakan, ja inte för att det är något annat än fläsk i magen min, utan för att där ska jag ha dom 2 barntäckena i & lägga under bordet i Husbilen, en mjuk smidig & fin bädd! & så älskar jag ugglor! & bland alla Dalahästar i den, så kan ju dessa ugglor symbolisera vårt Landskapsdjur som just är Berguven!!

 

Uteliv, mat & lek, nu sussar dom en stund, våra Guldklimpar  


Nu ska jag faktiskt kika till husbilen en vända, ta några mått å så &

drömma lite  

 


                              Kram på er  



 




 
 
Piedra

Piedra

4 mars 2013 17:05

Underbara bilder på Märtas bus! :) Du har samma älsklingsfärg som jag. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

Lena

4 mars 2013 22:59

Ok! ja visst är den fin den gröna ;) gillar orange åxå, & brunt, eller dom Jordiga färgerna, dom mjuka & harmoniska, om du frågar mej he he

Kram kram♥

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

4 mars 2013 17:19

Åh jag bara smälter!!! Hon e för skön Märta!
Kram-kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

4 mars 2013 22:57

Ha ha.. ja visst är hon! *skratt* & lite lik Lilly på att ha sönder va? ha ha...

Kram kram♥

 
wiolettan

wiolettan

4 mars 2013 19:29

Härligt med dina vackra bilder på hundarna som har trevligt.
Men, du får nog följa din mans råd nästa gång, oberoende av färgen.
Ha en trevlig kväll.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

4 mars 2013 22:56

Tack! & japp! så får det bli fniss.. ;)

Kram kram♥

 
Lisa

Lisa

4 mars 2013 21:54

Haha - vad jag skrattar när jag ser Märtas framfart på lekkorgen. Har nämligen samma problem här hemma med en viss lite herre :)Vet inte hur många förvaringar som han tuggat sönder - och allt är ju inte nyttigt att få imagen. Just nu har han fått överta en stor höganäskruka för att ha sina leksaker i - och det har fungerat utmärkt. Han vet precis hur han ska vinkla den för att den ska välta lite lagomt så han kommer åt sina grejer - och dessutom håller den för luta sig emot.

Kul att höra att generna finns i dem alla.
Som vanligt trevligt att läsa din blogg och titta på dina fina bilder.

Kram/Lisa

http://www.lisaluring.blogspot.se

Lena

4 mars 2013 22:55

Ja den Madamm hon kan hon ;) så har aldrig Malte eller Petrus gjort! aldrig förstört någon enda grej!
Nu ska vi införskaffa något med hållbart, höganäs krukor har jag, men dom välter hon säkert så dom skulle gå i tusen bitar *skratt*

Tack! & Kram på er♥

 
paloma

paloma

5 mars 2013 08:14

Godmorgon! Vaknade på urusellt humör!! Så kommer man in hit! Vem kan vara på dåligt humör? när man ser bus märtha? haha tack! nu är jag på mycket bättre humör! sötnosarna! krama dem från mig! kram

http://.www.nattstad.se/Glamorwomen

Lena

5 mars 2013 20:33

Hi hi.. ja hon kan de där spöket! fniss.. ;)

Skönt att du blev på bättre humör hi hi :))

Kramarna är levererade!!♥ & kram på dej!♥

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

5 mars 2013 13:48

Triss är också en sån som gärna gör "sälen" i snön.
Sicken en som pajar nya leksakskorgen på direkten. Men mjukisdjur utan ögon och annat skit som måste bort låter ju jättebra.
Jag brukar köpa för billig penning bland leksakerna på seconhand butikerna, men då är det ofta det där med vassa eller hårda delar som man får passa.
Kram
PS
Vad bra att Märta lyckas gå ner i vikt, kanske skulle man prova hennes diet på sig själv ;-)
DS
DS

http://www.travarens.se

Lena

5 mars 2013 20:31

Ja dom är för tokiga, har sina ider *skratt*

Seconhand är kanon att fynda på!! älskar loppisar, ta till vara, auktioner & secondhand försäljningar! :)) & ja, vi undviker helst dom där hårda runda ögonen & dom med pip i magen, & det har dom tametusan på alla mjukisar på djuraffärerna! men köp på Ikea om du är dit någon gång, där hittar man leksaker från 5 kr & uppåt! :))

Bantningsmaten ja... -en snäll butik försäljare frågade mej när jag letade bland hyllorna på Faludjursjukhus efter fodret (är så sällan där & handlar så jag hittade inte) -vad söker du? jag svarade bantningsmat, till hund eller katt frågade han? -till MEJ sa jag då! ;) attans så efektivt! Märta har provat det förr precis vid kastrationen för att se om hon tålde det, hon låg inte över sin vikt då, men på gränsen, men hon fick väldig klåda, en gång till har jag åxå provat det, med samma klåda till följd.
Nu provade jag försiktigt igen & hitills tål hon det! undra hur det kan vara så? har hon blivit bättre i sin allergi tro?

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards