frallorna

Direktlänk till inlägg 2 mars 2013

Åker vända i blåst

Av Lena - 2 mars 2013 16:30

 

Det mulnade på efter en stund, en mörk front såg ut att komma över oss, satt vid tv:n & kollade vi alla.

-Nej nu får det räcka, sa jag, vi går en bya vända i alla fall... & så tittade jag ut, & då var det blå himmel igen!!  det svänger idag kan jag lova  

Då åker vi till åkrarna en vända tyckte gubben, så så fick det bli!  

 

Full rulle, blåsigt så in i bomben! men 8 plussgrader & sköna vindar om än jobbiga efter en stund...

 


 


 


 


 

Efter en stund på det ena stället gick vi nerför åkern & till en annan backe...

 


 


-Du sa gubben -tror du inte att dom som läser bloggen tycker att våra vovvar har det ganska så enahanda? åkern & åkern & åkern.... -jo jag har åxå tänkt på det...


-Fast dom ser inte ut att lida så värst va? & det är så skönt när dom får pyssla på i sin egen takt, dom leker & har sååååå kul! & glädjen går inte att ta miste på kan jag lova! jag tränar åxå inkallning & lite smått & gott, & nya saker upptäcker dom hela tiden, så det lär nog bli flera åkervändor i alla fall   -det får ni lov att tåla  


 


 

Kramar & klappar är viktiga & emellanåt  


Efter en timme med tårar i ögonen pga. av blåsten, fick det vara nog!


När vi går ut soliga dagar som denna, så delar vovvarna & jag alltid på en pipett Zilk Eye, det är framtaget för mäniskor men lika bra för vovvar!, det smörjer & är fuktande & jätte skönt för ögonen!  jag har lincer & blir lätt torr i ögonen, & jag kan tänka att det är skönt för vovvarna åxå, & jag har pratat med veterinären, som tycker detsamma!  


Blåsten har tilltagit sedan förmiddagen, & vovvarna funderade på om dom skulle...

 

... vila på "Smörbollen" eller någon annanstans?  


Bäddade i detta nya Smörbolls påslakan igår & det fick godkänt! kändes svalt på nått vis & behagligt.


Nu ska vi slappa resten av dagen, blir väl till att kolla på Melodifestivalens andra chans skulle jag tro, om det inte är något annat mer spännande & äta stekta bananer med sirap & glass till  


Käns läskigt med ovädret i Härjedalen/Norra Dalarna, måtte det inte ske några tragiska olyckor...


                               Kram på er i stormen  

 
 
Kajsa

Kajsa

2 mars 2013 17:14

Underbart fina bilder, tänker ofta hur bra dessa juveler har det hos er...

Tänkte också på dig när jag läser om orkanbyar....

Stor kram ❤

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

2 mars 2013 17:25

Tack snälla, dina ord värmer♥ & självklart tycker även jag att dom har det bra♥ men även här blir det ju vardag av dagen ibland, å andra sidan kan dom nog inte ha det bättre ;)

Ändrade i inlägget & skrev Norra Dalarna, det är där det är busväder & kanske ända upp mot Jämtland? hua ja...

Kram & fin lördags kväll♥

 
wiolettan

wiolettan

2 mars 2013 17:29

Nej då, era hundar har det inte tråkigt, det syns, de mår bra och trivs med att vara ute och springa med er.
Härliga bilder som vanligt. Jag njuter av att titta på dom. Har själv aldrig haft hund, men däremot katter, som du vet.
Vi har det blåsigt och det har snöat här idag.
Kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

2 mars 2013 17:35

Tack snälla♥

Ja vi har varierande vädrer minst sagt! ha ha... ;)

Kram & fin kväll på er♥

 
Ingen bild

Anna

2 mars 2013 20:52

Vi älskar era åkerrundor...inte alls långtråkigt... Vackra bilder och söta Goa frallor som man inte kan se sig mätt på!

Bodde jag närmre hade jag och Charlie gjort ER sällskap!
Trevlig kväll!
Anna

Lena

2 mars 2013 21:39

Tack! :)) & -Märta & Malte bugar & tackar för komplimangerna ;)

Pst! inte alls nöjd med dom 2 som gick vidare i Mellon :( men men... ;)

Kram på er♥

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

2 mars 2013 21:04

Så mycket som dina hundar får vara ute och röra på sig, så bryr dom sig knappast om att det är åkermark. Mina hundar är lika lyckliga över att få springa fritt, trots att det för det mesta bara är på sjöisen. Snacka om lite variation, inte mycket att se på en sjö.
Kram

http://www.travarens.se

Lena

2 mars 2013 21:37

Tack!! :))

Fast jag tänker detsamma när jag kollar dina bilder, att dina har lika kul varje gång, har inte tänkt tanken ens att dom skulle ha det tråkigt fast dom springer på samma ställen ;) & bara en sådan sak som friheten ;)

Känner att jag kanske blev lite väl hemmablind ;) dom har det nog ganska så bra trots samma vändor *skratt*

Kram på er♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards