frallorna

Direktlänk till inlägg 1 mars 2013

Blåst...

Av Lena - 1 mars 2013 10:05

 

                            Vackra snällaste Aika 

 

                         Lika underbara & söta Juffy  


Idag dansar träden Jitte-bugg i stormen!!  det fullkomligt dånar utanför & viner i huset.... så håll i hatten!! faktiskt lite läskigt att vara ute i denna storm, man vet aldrig vad som kan träffa en, tegelplattor eller träd?...


Morgonkissen var hal! som tur var har gruset töat fram på sina ställen i värmen som varit, men jag gillar inte när vovvarna halkar  jag går broddat, men bara "bakbroddat" så jag gick åxå försiktigt.

 

Gårdags bild, solen lyser idag åxå & inga minusgrader, men någon åkervända blir det inte! för även om mor i huset är rund, tung & trind, så skulle jag förmodligen blåsa bort ändå  för att inta tala om vovvarna...


Små kissvändor får bli dagens melodi & massa skidor på tv! som jag

ääälskar!!  & jag planerar redan för kvällens mat.... glutenfri hämtpizza!!! dregglar av blotta tanken, måtte det bli kväll snart!! 


                                    Kram mina fina   

 
 
wiolettan

wiolettan

1 mars 2013 10:34

Fina katter. Aika liknar så mycket min förförra katt Topsy fast han var långhårig, det var lite perser i honom. Men teckningen ser nästan likadan ut.
Vacker vinterbild. Vi hade också "bakbroddar" på oss, för det är inte roligt att halka, här har ju nästan all snö försvunnit på gångstigarna men det finns förrädiska platser runt sjöarna, fortfarande.
Njut, för snart är det kväller.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

1 mars 2013 17:39

Ja dom är härliga katterna♥ & din Topsy var fantastiskt söt♥

Hua ja, broddar är a & o om man vill ha benen i behåll ;)

Strax pizza hämtning! ha ha... ;)

Kram på dej♥

 
GeddFish

GeddFish

1 mars 2013 11:21

Jättefina kissekatter, säger jag, kattvän av stort mått! När jag åker till väninnan får jag alltid kela med hennes gamle katt Cias.
Jag blir hungrig, jag med, har faktiskt fått upp aptiten numera. Men inte på pizza, skratt. Bara ibland. Kram och solig dag! ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

1 mars 2013 17:37

Ja dom är underbara♥

& jag skulle behöva ha mindre aptit ;) men efter denna pizza så ska jag dra åt svångremmen *skratt*

Kram på dej♥

 
Birgitta

Birgitta

1 mars 2013 11:28

Men vad snö ni har, jag är så trött på kyla men framförallt blåst :-( nu vill vi ha VÅR!
Katterna är så fina men hundarna...<3<3

http://www.vanersborgsdockmuseum.se

Lena

1 mars 2013 17:36

Ja vi har massor med vitt kvar :( & jag längtar åxå till barmark & vår!

Tack & Kram kram på er♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards