frallorna

Alla inlägg den 21 februari 2013

Av Lena - 21 februari 2013 19:03

                      


                          Full rulle hos mormor & morfar  


Åkte till mina föräldrar efter Falu besöket, där blev vi bjudna på spontan lunch & fika såklart     Jag fick rödbets biffar med potatis & en paj, allt smakade bara sååååå gott!! dom andra åt fläsk kotlett, & till vovvarna mosade förståss mormor ihop en god blandning av potatis, kokta morötter, sås & kött, Märta ville inte ha men Malte tackade ja!!

 

Deras tvättmaskin hade pajat, så gubben kollade in, men felet kunde inte åtgärdas, då en skruv hade total fastnat...

 

                                 Ej glutenfritt

 

Glutenfri bittermandelkaka med ricottasmet ovanpå, smakade underbart

 

& vovvsen fick förståss åxå smaka  

 

Mormor fick en så fin Ranunkel för ett tag sedan av oss, men den hade blivit sååå ledsen antagligen en slit & släng blomma, ja bad henne ge upp hoppet om bättring 

 

Denna lilla söta Äppelblomms flicka köpte jag & min syster till henne för 12 år sedan i Gamla stan i stockholm

 

Suddig bild, men aldelens aldelens underbar  

 

Mormor sätter för en sommarstols dyna för sina dockor där i hörnet när vi kommer, för är inte den där skulle Märta få fnatt & leka sönder

dom omgående  

 

& så till dagens händelse! Vägde Märta på Djursjukhuset när vi skulle dit & köpa mat, idag vägde hon 13,6!! tada!!!  jag bad dom att skriva in det i hennes journal, sist hon vägdes där var i december någon gång tror jag, då var det innskrivet 14,5 kg i journalen...

Att hon denna gång tålde matbytet har verkligen gett resultat!!   


                           Kram på er mina fina  


 


Av Lena - 21 februari 2013 08:23

 

Solen är på vägg upp & himlen är blåååååå....

  ... enda kruxet är att vi har runt minus 15...  kan bara hoppas att det blir mildare på dagen.

 

Gå upp du mossan, jag kojsar vidare med fassan  


Vi har några ärenden på förmiddagen, hämta glödlampor till kökslampan i grann stan som hade kommit & så in på Citygross & köpa ett försvinnande gott hund godis som Märta tålde & som dom bara äääälskade! & så en fika hos mina föräldrar   -mamma ringde igår & hade bakat en så god glutenfri kaka till mej, hon pysslar hon  


                      Kram! hoppas solen lyser hos er åxå  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards