frallorna

Alla inlägg den 8 februari 2013

Av Lena - 8 februari 2013 19:25

 

Gubben har pysslat med det ena & andra & skottat snö, kom in & somnade på golvsängen  

 

I ugnen puttrar varma mackor & Gladiatorerna väntar, de gillar vi  


                  Fin kväll på er mina älskade läsare!  

Av Lena - 8 februari 2013 15:17

 

Snöandet har fortsatt under natten, nu har vi sedan igår fått en dec till! 

Detta är morgon prupp vändan i full fart, -6 & snöfallet fortsätter

 

Gubben hade ärende in till stan, & jag hade vägt Märta, men visade vågen rätt?


Så han fick ta Märta med & slinka in på Djur kliniken & väga henne, under tiden dom var borta så tog Malte & jag oss en skön promenad på 40 minuter...

 

... & vår våg visade rätt!! Märta vägde 13,9 kg!!   känner euforisk lycka!  


-Oj tänker säkert många, men för oss är det en seger  efter vikt stegringen som blev när Märta fick fel på sin sköldkörtel, så har hon stått stilla på 14,6 länge, en veterinär sa att kanske får vi vara glada om den vikten stannar där men att få ner den kanske aldrig går, då fick jag smått panik, för hon var på tok för trind...


Fick ett annat foder att testa som inte gav någon vikt nedgång, allt blir så knepigt när hon är alergisk åxå & inte kan äta allt...


Tyckte dessvärre efter en stund att det gav henne mer klåda åxå, så jag gick över till det gamla igen, Hills z/d.

Märta har fått prova på påsar med Royals bantnings foder när hon kastrerades, men fick väldig klåda, så vi avbröt det.


Nu tänkte jag för en tid sedan, att -nej jag måste prova det en gång till, stackars gumma så vi exprementerar med henne...

Köpte 2 kg, började mjukt som vanligt, ingen klåda, ökade på & sedan bara den maten, & ingen klåda denna gången!

& nu har hon ätit detta foder en tid & jag har vägt & sett neråtkurvan som går sakta men säkert åt rätt håll...  


Men att se det där 13:ton talet, det var läänge sedan, som en milstolpe att komma förbi!!  


Dom 7 hg har jag settt ett tag vart dom minskat på henne, hon har nämligen fått midja!!  

-Tyvärr satte sej dessa hg runt min midja istället!!! säg den lycka som varar  


Fast skit samma, bara pluttan mår bra  

Nu väntar vi bara på resultatet av hennes Bi-njure värden, svaret hoppas jag vi får nästa eller näst nästa vecka.


                                     Ses senare! Kram  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards