frallorna

Direktlänk till inlägg 5 februari 2013

Morrn

Av Lena - 5 februari 2013 09:18

 

Gubben kom hem från nattskiftet & kröp ner, så här såg det ut när jag steg upp, Märta på min kudde & Malte nära gubben = kärlek   


Vovvarna har rastats & sussar igen med "pappa" & jag sticker till jobet strax, i värsta snöväder! ca 1 dec har vi fått sedan igår.


                                          Kram på er  

 
 
GeddFish

GeddFish

5 februari 2013 09:54

Ser verkligen mysigt ut! Men inte mysigt med massa snö, tycker jag. Här är regnblask, inte så kul heller, men det drar åt våren till. Vårbäckar, som leker, det låter väl härligt?
Varma kramar, läste förra inlägget också, om minnen ♥♥♥
/Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

5 februari 2013 17:50

Ja skicka hit dom vårbäckarna nu är du snäll!! ha ha... ;) det vräker ner här nu suck...

Kram på dej♥

 
Ingen bild

Anna

5 februari 2013 16:09

Ha ha

Det där känner man igen!

Lite trångt nu måste jag erkänna när vi köpte 160 säng!
När barnen blir stora kryper hunden upp i sängen stället .
Så nära så nära!

Kram,
Anna

Lena

5 februari 2013 17:49

hi hi.. ja visst är det mysigt med hundsällskap i sängen :))

Kram på dej♥

 
pezze

pezze

5 februari 2013 17:33

haha..
om du inte hade skrivit att Märta ligger där så hade jag totalt missat det..
hon smälter in ibland de vita underlakanen :P :)
men mys ändå att ha vovvar eller katter i sängen... :)
har en som nästan alltid sover i mitt säng varje natt!!!
ibland får jag erkänna att det blir lite irriterad för kan liksom inte flytta mina ben/fötter, då Poppe (katten) ligger typ mitt på täcket.. :P
här snöar det inte alls... snöade lite häromdagen på morrn, men då det blev e.m, smälte allt o allt blev slaskigt o småregnigt..
men vetetusan om det blir snö imorrn..
det står så på klart.se i mitt mobil..
så man får se...
moder natur e nyckfull så man kan inte lite på henne!! ;)

harè gött du!!!

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

Lena

5 februari 2013 17:48

De där med att dom ligger på benen ibland så man knappt kan röra sej är lika här ha ha...

Har inte sett ännu om vi får än mer snö, men det räcker annars som det är, vi har hur mycket som helst helt plötsligt! ;(

Kram på dej♥

 
pezze

pezze

7 februari 2013 00:18

Öhh..tar tillbaks om att det inte snöar här...
En eller två timmar efter jag hade skrivit kommentar här inne så kom det rejäla feta snöflingor, så man kunde knappt inte se ut..mem sen lugnade dey nerxsig o snöade hela kvällen o lite på natten o näste dag var det liksom töväder typ ända tills på kvällen(nuidag) då börjar det snöa igen...
Knäppt...

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

Lena

7 februari 2013 20:45

Ok! ha ha.. så då fick ni åxå smaka på snön en vända ;)
Här har det vräkt ner hela dagen idag åxå, så nu har vi masssssor av snö igen! & jag som väntade efter våren ;)

Kram på dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards