frallorna

Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Lena - 1 februari 2013 22:11

 

Softar & myser så mycket vi orkar  Minus 9 ute, men inne har vi vaaarmt!


I morrn förmiddag blir det pallbygge, ny designe för Märtas pall

-ja ja säjä då dä  -undra när dom blir helt klara?  men spännande är de...


Strax kommer gubben hem  


                                     Kram kram  

Av Lena - 1 februari 2013 17:10

 

Hälsade på på åkrarna idag, & vilket helt underbart väder! owaw  

Vindstilla & en sol som värmde så otroligt skönt

 


 



 

 

Det ur gamla äppelträdet i skogsbrynet, måste varit bebott här för kanske? hundra eller 200 år?...

 


 

Idag var vi inte helt ensamm, på ena sidan åkern var en dagmamma med barn & hade picknick & åkte pulka

 


 

& hästar kom & gick...

 


 

Knatade hemåt efter nästan 2 underbara timmar  


En stund satt jag där i skogsbrynet på gräset som var torrt, lutad mot en björk & njöt av solen & vovvarna myste på... -du skulle vart med oss där Petrus   


Stannade till en liten vända i byn där ovanför åkrarna då dagmamman var ute på gården, vi pratade minnen & tokskrattade om när vi hade våra hästar -jag min Arab Eqetan & hon sin Arab Ethe, vi red vilse, dom fick spratt, rymde, skenade & gud vet allt, en gång hamnade jag under min häst & bröt många revben, han var en sådan med nerverna utanpå, men vi överlevde allt!  


Hon hade nyligen varit i Venedig & då berättade jag att jag älskade Italien trots att jag inte varit där & att jag skulle vilja lära mej Italienska & då berättade hon att hon var inne på sin tredje termin på ABF för att lära sej just Italienska! vilket samanträffande  en helt fantastisk Italienare håller i kurserna här i stan! oj! ska jag anmäla mej nu då tro? & inte bara gå här & tänka -att jag skulle nog....


Vovvarna & jag åt när vi kom tillbaks & nu sover dom gott, & jag ska åxå lägga mej på golvsängen med en var på sidan om mej, kanske under täcket åxå  fredags mys utan gubben som jobbar, & vänta på Gladiatorerna


                                   Kram mina fina  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards