frallorna

Alla inlägg under januari 2013

Av Lena - 19 januari 2013 16:08

 


 

Jag har bra zoom på kameran & ändå är det inte allt  -ser ni där röken kommer ur den höga skorstenen? där byggs IKEA! 

-Bor så vackert & högt med milsvidd utsikt & jag är lika hänförd nu som för 27 år sedan då vi byggde huset.

 

Störtlopp i Wengen var sådär tyckte vovvarna, spännande tyckte jag!  

 

Grahams "frallorna" med rivna morötter blev bra sa gubben, å andra sidan har han aldrig sagt att något jag bakat eller lagat varit otäkt  -dom blev i alla fall inte stora som dasslock denna gången...

 

På dagen var det bara 6-7 minus, metrologerna spådde allt lite fel för vår del & kylan, fast åt rätt håll, blev "varmare" än dom sagt

-män ja ä intä bittär fö dä!   


Nu är kylan på väg tillbaks, blir kallare & kallare...


Varmt & gott inne +23 sådär  


                               Kram mina fina  



Av Lena - 19 januari 2013 10:55

 

Efter morron kissen ville Märta in! ...

 


 


 

... så då fick hon väl de då!  men Malte & jag tog oss en lite längre runda.


Grått & minus 13 när vi gick ut. Igår sa "dom" att vi skulle få varga vinter-kallt- & ok, igår vid 23 tiden hade vi -20, men så blev det bara varmare & varmare... om man nu kan kalla -13 för varmt?...


Ska baka matbröd till gubben nu, Grahams bullar, fixat en stor köttfärslimpa

till honom åxå, till den serveras hem-mos, hem-sås & hem-lingonsylt till   står på bordet när han kommer hem  -präktigt va? andra dagar kan de bli plättä i dosa eller en Findus dosa!  -de gäller att smi medans järnet är varmt   



Gillar Alpint & skidskytte herrar, så mys på golvsängen ska åxå hinnas med.


                                       Kram på er  




Av Lena - 18 januari 2013 17:39

 

Så otroligt vackert... snön drog bort & trots minus 11 grader tog vi oss en liten promenad, fast bara på 25 minuter...

 

... brukar tänka som så, att när det isar i min näsa & kinderna, så måste det väl även isa i deras öron?

                         

Ha ha ha... denna Ärta hon kan böka hur länge som helst innan hon kan kacka  tänk så enkelt med killar, dom sätter sej vart som helst & när som helst!  


 


 


Kylan tar för sej, nu har vi minus 15 & värre ska det bli...


Tycker inte att jag har något att skriva om, samma vanliga dag för dag, vaknar & går promenader, äter & ...


Sov inte många minuter i natt, bara legat & tänkt på Petrus... gråtit & förbannat allt... allt allt allt...


                                               Kram  


Av Lena - 18 januari 2013 11:38

 

Morronvändan gick genom vår fina by, minus 8 & ett stilla försiktigt snöfall.


Nu ska jag kanske sy lite? eller inte? en hundpromend? ingen agenda

skriven, skönt  


                                       Kram på er  

Av Lena - 17 januari 2013 21:19

 

Tänk... i höst så har vi ett IKEA i stan!!

 

Åkte till mina föräldrar en sväng för fika & prat...

  -Kaffe &   fika...   & glutenfritt fika till mej! den där med choklad var bara en klass för sej!  

 

Av alla mormors leksaker i leksakslådan var det bara en & samma som gällde!  

      Skönt miljöombyte för en stund, med mys, klappar & bus  


När vi var på väg hem så öppnade mamma frysen i vanlig ordning! för att plocka ut diverse hemlagat & bakat ur frysen & lägga i kassar att ta med hem för oss     ena sonen var åxå där, han fick bla. mormors köttbullar som är dom godaste i världen  -det fick min gubbe åxå, +  att hon gjort en paj till mej + muffins   &    en bytta plockade blåbär, då mina redan börjat tryta i frysen... har snart matat i gubben alla, så någon av oss åtminstonde ska se vägen i mörker!   -gösses vilket dåligt mörkersende jag har! men gubben ser bra...  


 


Halvmåne mellan träden & minus 10 grader.


Jobbat klart för veckan, & kylan ser ut att göra oss en mesta dels inne helg.


                 Kram på er mina fina & sov så gott  




Av Lena - 17 januari 2013 09:21

 

Om det snöade jätte mycket igår så snöar det ändå ÄNNU mer nu!!!  


Strax ska jag iväg till mitt härliga jobb någon timme, hoppas vägarna är plogade...


                           Kram & fin torsdag  

Av Lena - 16 januari 2013 20:59

 


 

Nu har det säkert kommit 2 dec eller mer! det vräker vitt ner...


                Kvällskram från oss som myser på golvsängen  

Av Lena - 16 januari 2013 14:38

 

Märta i blåbärsriset på en ö i Runn den 1/8 2012 kl 15.32 pip  det var enormt varmt   & pojkarna badade mest hela tiden -medans Märta hjälpte mej att mej plocka blåbär, eller hon åt snarare upp dom!  


Jobbat har jag gjort & inne i stan snöade det inte alls mycket, tillockmed solen försökte ta sej igenom molnen, bra tänkte jag, & bara 4 minus, då kan vi ta en skön prommis när jag kommer hem...

-jo tjena! här hemma kräksnöar det för fullt! så det får bli en mindre vända, för man blir så översnöad annars   


Har nog kommit mer än en dec sedan igår, men förädiskt under snön, för där är is... men jag är broddad!  


                                    Kram mina fina  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards