frallorna

Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Lena - 14 januari 2013 20:06

 

Inte gjort mycket alls idag, myst & lekt. Tränat lite ovesentliga gulliga övningar med Malte.


-Här ska jag ge ett tipps! min vission ligger på is men Tack & Lov för

lös-godisbyttorna man får gratis på affärerna  


-ser ni Märtas matskål där vid soff hörnet? den som står på en upp & nervänd plastbytta, exakt rätt mathöjd!


-Både Petrus underbara veterinär & sjukgymnast berättade att jag skulle lyfta upp hans matskål så han slapp stå böjd neråt, vilket förskonar ryggen! -måste ju gälla alla vovvar...


Tippset var 2 eller 3 telefonkataloger på varandra, nej tänkte jag, gubben som är en händig en får snickra små fina pallar som jag ska måla & sätta bordsunderlägg på så det är lätt att hålla rent, men dit har vi ännu inte kommit, -hon är trög den där matte  -så jag kom på att vända upp & ner på dessa byttor & det funkar bättre än? jag vet inte vad!  -lätta att skölja av, står stilla & den skål som står på ramalar inte av! Maltes är en Ikeas porslins oval form, den står stadigt & likaså Märtas barnmatskål helt perfekt!!

-Borde jag tagit "patent" på denna uppfinning kanske??  


Undra om jag inte istället ska ta tag i gubben näst nästa helg när han är ledig & göra dom där (i mitt huvud) söta pallarna? för 1,5 år sedan köpte jag sååå sött bordsunderlägg till Märtas pall, ett rosa med rosor när jag besökte Stockholm... undra om Malte vill ha ett med en racerbil på kanske?  


Så tänk på det ni som har frallor & andra vovvar, bjud maten & vattnet i

rätt höjd  


 

Vi tränade med hjärtan idag  vilket gillades av Malte, måste dock säga att Petrus & Märta var/är mycket snabbare att förstå  Malte väntar hela tiden bara på att jag ska pussa honom & förstår mycket sakta, skrutt älsklingen då  


Nu ska jag poppa popcorn till gubben & kolla lite tv


                                  Kram mina fina  



Av Lena - 14 januari 2013 14:28

  

Arla kalla vackra morgon


 

Hem från jobbet & ut med vovvarna en vända, gubben hade gjort en snabb kiss bara, men denna vända blev inte så mycket längre, 20 minuter i mins 15, då var vi nöjda alla 3  

 


  Skatorna äter sakta, det finns fortfarande kvar efter 2 timmar, dom flyger skyttetrafik, tänkte fixa en hög till, men dom hade inte ätit upp ännu... tror dom bara kollar! knasisar...  


Känner att jag eller vi trivs bäst inne i denna kyla hua... -18 på mogonen & -15 under dagen, men det blir snart kallare är jag säker på, himlen är röd...


                                    Kram i kylan  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards