frallorna

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Lena - 12 januari 2013 19:40

 

Var bjudna till min faster med man idag, dit min far & fasters kusin kom för att visa en film han gjort, om släkten & livet för länge sedan i Särna i Norra Dalarna...

 

... jag fick en! ska se den igen & igen...  helt fantastisk  

 

Faster hade sedan fixat mat...

 

... kotletter med grönkåls mos med bacon i & sås, jag fick utan bacon &

sojakorv till slurp!

 

På dessa otroligt vackra asietter åt vi...

 

... en glutenfri tårta som jag fixat ihop på förmiddagen, eller min mamma hade bakat botten, som jag hade i frysen  


  Tänk va, denna Stig, hade för något år sedan intevjuat farmor & spelat in en nästan 2 timmar lång film där hon sitter & berättar barndoms minnen, vilken skatt va!   jag har vetat att den funnits men aldrig sett den...

7 km på skidor till skolan... & då pratar vi mycket snö! 2 meter! & kyla... de var tider de...

Lyssna om ni förstår, jag ska bränna av den & lyssna på många gånger  

 

Fick ägg av faster, färska endra som ni ser  hon har några fina hönor...

 

Vovvarna fick faktiskt vara hemma, nåja det gick ingen nöd på dom.


Stjärnorna på slottet väntar, fast kanske inte så spännande...


Just nu Lottodragningen! tyvärr glömde jag köpa någon rad, men håller tummarna för dom som gjorde  -hundranittioen miljoner, skulle va nått att vinna de  


                                  Kram på er!  

 


 


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards