frallorna

Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Lena - 5 januari 2013 23:53

 

Så blev det då kalas dax! 23 släktingar samlade, för mat, prat & fika  

Körde Sellnäsplanka, så slapp jag stå vid spisen & fixa  


 


 

                              Fina Kusiner 

2 glada i hågen!!  


 

Finaste faster  

                             Goa Emelie & Morgan!     


 

Så blev det fika, jag hade gjort massor av Panacotta med olika fyllningar & en chokladkaka med tryffel, marängsvich fixade Hugo & Elsa  mamma hade bakat 3 glutenfria Dröm rulltårtor med hallon & grädde, såg lite futtigt ut, men maten hade gjort alla mätta, så i frysen ligger nu massor    

 

Gulliga kusin dotter med en bebis i magen!   



                                Hugo tar för sej!!  


 

Goa älskade mamma som fixade & donade   



  Så blev det paketöppning med sång!

 


 


 

Mina önskningar uppfylldes, nu har jag mina Dalahästar!!!  




 

                              Finaste bror med fru  

 

Så blev det bara dessa härliga damer kvar (gubbarna i köket) lugnet lade sej & vi bara var, åt lite snacks & pratade, mysigt

 

Jag & presenterna, 5 orkider, buketter, vinflaskor, pengar,  lycktan, Dalahästkudden & Dalahästarna  Den stora ska vara här hemma, & när våren kommer så flyttar den blå in i Husbilen! han ska vara med på våra färder, har sin box ovanför bordet i Husbilen & tas fram så fort vi stannar!  -ska bara fixa lite spån, halm & hö 

 


 

3 år var jag när jag började önska mej en egen Dalahäst, mins det som idag... & nu ääääntiligen! -fick jag 2 stycken!  


Har bara väntat i 47 år!....  


Klockan är 00.43 & sängen väntar...


                   Kram alla fina mitt i natten!!  

 

Av Lena - 5 januari 2013 00:49

 

Åkte till Bjurs & Elsa som fyllde 8:ta! hallon-bål serverades när vi klev innanför dörren! 

 

Ljuset släcktes & tårtan bars in...

 

... så vacker, bakad av Elsas farmor!  

 


 


 

Morfar, mormor Hugo & Elsa!  

 


 

Massor av precenter!  

 

                                    Underbara syskon  

 

Där uppe vid taket har Elsa en låång hylla med mjukisar  


Blev 2 avbrott idag i städ stöket inför idag, fast det är mitt i natten just nu, det första när du kom Kerstin! skönt att prata en stund & Tusen Tusen Tack för lycktan från er alla  i morrn kommer den att lysa så fint så!!  är bara såååå glad för den!!


Strax har en mandelbotten kallnat & jag ska börja göra en choklad tryffel att hälla på den, för än är inte natten morgon  jobba jobba jobba vidare....  


Kram mina fina! i morrn väntas storkalas i stugan, men vi hinner nog ses innan & efter.


     Kramiz & Tack Tack Tack för alla Grattis! dom värmer så skönt!   


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards