frallorna

Alla inlägg under december 2012

Av Lena - 20 december 2012 19:26

 


 


 

Oj!! så kom dom tillbaks igen!! denna gång öppnade jag inte dörren, utan fotade från köksfönstret, fast katten åxå dom såg mej efter en pytte stund & hoppade bort lika fort som dom kom.... toksöta är dom i alla fall  


  I förrgår morse, Märtan sov när jag gick upp, gick dit efter en stund för att kolla läget, fniss... -sötnos!  


Handlat dom sista Julklapparna, fast inga köer & massa folk, hur smidigt som helst! hade väntat lite mer hysteri 


Slalomen är spännande, & lite senare Ernst, även om han mest mal på med ganska så samma saker... 


                                            Kram kram  

Av Lena - 20 december 2012 11:58

 

Somnade sent i natt, blev sittandes (eller liggandes på golvsängen) uppe & såg på en repris om Sixten Jernberg från Lima, den slutade vid 2...


Gubben kom hem från nattskiftet, kröp ner & jag vaknade tidigt, smög upp & tätt efter kom Märta, låg framför tv:n på mina ben tills dom domnat, sedan klättrade hon upp i fotöljen bakom...

 

... medans Malte sov i godan ro bakom ryggen på pappa 2, så nära det

bara gick  


Minus 10 när jag vaknade i morse, men vid den sena morgonkissen var det -5 & regn! hu hu...


Lite "klapp"bestyr ska fixas senare


                                     Kram mina fina  

Av Lena - 19 december 2012 20:05

 

Köpte med mej en bakelse hem efter jobbet, till gubben, Malte & Märta!  

 

Blev garage fika, mysigt! ser ni koppen jag köpte till honom i London  

 


 


 


 

Så hjälpte dom till med veden en stund...  

 

& Märta tog en "siesta" på golvet som har golv värme  

 

Efter fikat åkte vovvarna & jag till grann socknen för en timmes promenad, hittade dessa 2 snögubbar i skogen, en hon & han minsan  

 


 

Ser ni skatorna där långt upp i trädet...

 

... var vid Rommehedslägret & gick, men snön låg i drivor så vi kom inte ens fram till dansbanan för att ta oss en sväng om!  

                           

I vanlig ordning fick Märta "spunk" & plöjde på som en Jordekorre   

 


Jag har jobbat klart nu för detta år & en bit in på nästa, börjar den 7 januari.


Ernst håller låda & snart Morden i Sandhamn, tok bra serie & lyx att få avsnitten serverade dagarna efter varandra.


                                      Kram mina fina  



Av Lena - 18 december 2012 20:03

 

Heros matte Maria kom som representant för Petrus barnen, med en Julklapp  


Oj oj oj så rörande... tappade nästan fotfästet...


Tårarna kom som en flod när jag packade upp härligheterna...


Tack Hasse med familj  

Tack Märta med familj  

Tack Maggie med familj  

Tack Doris med familj  

Tack Hero med familj  


        Älskar er!!!!  


 


 


 


 

Ostar & tillbehör kom i 2 kartonger & all choklad i en jutesäck, precis som den som Tomten har  Nu har vi massa gott att fira Bröllopsdagen med!!  gösses vilket bord jag kommer duka upp på fredag kväll  & alla andra kvällar, för detta var mat så det räcker i flera månader  owaw owaw owaw....



  Önskar att alla kunde se detta klippet  se så kul grabbarna bus hade... minnen som gör så ont... ändå så kan jag le... genom alla tårar...


Denna videosnutt spelade jag in förra året den 18 december.


                         Kram alla underbara bloggare  

Av Lena - 18 december 2012 16:02

 

Idag har gubben & jag varit gifta i 30 år, Pärlbröllop heter det visst   


Han är mitt allt, min själsfränd, den snällaste mäniska jag mött, fin, ärlig, öm, kärleksfull & helt fulländad  

Den finaste pappa, matte & vän  

& han är min!!!!    

 Min syster var Brudnäbb, det var ett storslaget bröllop, de va tider de  


 

Inget firande idag, gubben jobbä ättämidda, han inte ens göra matdosa till honom, fick bli en färdigköpt!, sågs i dörren typ, när jag kom hem från mitt jobb.

Tog vovvarna & for iväg till åkrarna

 


 


 


 


 



 


 

Samma som igår, Märta ville bara mer efter åkervändan, så vi tog en koppelpromenad där borta, över bron...

 


 


Såja, nu är vi hemma, jobbar bara i morrn förmiddag, sedan ledig tills den 7 januari, likaså gubben, eller han har 2 nattskift kvar, då ska vi fira en lugn Jul med släkt & vänner, tapetsera & bara vara  


                                            Kram på er  


 



Av Lena - 17 december 2012 17:48

 

Hem från jobbet & ut med vovvarna, nollgradigt, men så disigt & mörkt så reflexvästar hade vi alla 3 

Gamla Skolan har numer ett litet Bibliotek, där vi byfolk får lämna in & låna.

 


Hääästarna, så spännande ni är!

 

& stackars Tjurarna, som bara lever för en sak...  

 

Ner mot åkrarna & frihet!!

 


 


 


 


 


 

Märta hade spunk, så vild & yr i mössan så jag vet inte vad  

 

Romme Alpin

 

När vi skulle gå hemåt stretade Märta emot, hon ville vara ute längre! så vi tog en omväg, vad gör man inte för sin lilla söta  så underbart när hon fått energin tillbaks...

 

... även i koppel så skulle hon ner i snön & röja!!  


Efter en timme gick vi hem i alla fall, för trots mildvädret började det bita i kinder & benen.


Nu ska jag baka mjukt bröd till gubben  


                        Kram på er mina fina som kikar in  


Av Lena - 16 december 2012 13:46

 


  



 

 


Igår kvällst...

Samma gnussande varje kväll  så här kan dom hålla på hur länge som helst, sedan somnar vi tätt intill varandra, Petrus var åxå en säng gnussare  


Idag är det faktiskt plussgrader! en till 2 bara, men ändå, när gubben kommer

ska vi åka en liten vända till åkrarna, sedan kommer goa vänner på Adventsfika, mysigt  


Nu ska jag fejja lite, så det blir mys stämmning till kaffet   


                             Kram & fin Tredje Advent  



Av Lena - 15 december 2012 10:27

 

Morron vändan blev en halvtimme, när vi gått en stund så blev jag att undra om jag sett fel på klockan? för det är så mörkt ute, men nej, så mycket snö där uppe som är på väg ner snart...

 


 

Här får verkligen fåglarna mat! där är åxå alltid massor av duvor, vi har kanske bortskämda fåglar i byn? för huset innan matar åxå fåglarna i stora lass! jag har nyss satt ut bröd & nötter, få se om någon orkar äta?  

 

Denna gård är bara så vacker tycker jag, & än vackrare med all snö  


Vet ni? -jo våran Märta Pärta har blivit så pigg igen! hon far fram & har massor av lek i sej, springer med full fart på promenaderna, & idag gillades verkligen läget när vi har så varmt åxå, bara -2, -jag lixom ser hennes glädje!  & sköldkörtelvärdena är bra! & faktiskt så har hon gått ner något hekto åxå! super duper sötaste stumpan  


Snöovädret ska dra in över oss om någon timme med full kraft, klass 1 & 2 varningar utfärdade, & jag ser på tv att ni längre söderöver har det nu, går väl an om man slipper köra bil, men för er som måste ut i drivorna, -ta et försiktigt  


Nu ska jag julpyssla lite, köpte vackra girlanger i London som ska sättas upp & så ska Tomtarna   fram! & förståss så ska några foton in i ramarna!  


                         Kram mina fina som kikar in  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards