frallorna

Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Vilken dag!!!

Av Lena - 30 december 2012 22:59

 

Först iväg till kompisarna för lunch & prat, det eldades i köks spisen & vovvarna njöt av värmen...

 


 


 

Eva & jag pratade medans gubbarna & vovvarna tog en promenad i byn...

 

... sedan fika, med bl.a. levande föda morotskaka, ljuvlig  

 

Malte posar i glasverandans vackra soffa  

 

Senare blev det "posning" för båda, fast jag skulle fotat allt i ljus istället.

 

Får nog ta & åka upp någon solig dag & låna deras soffa för hund fotning  

 

Så tackade vi för oss, visst är huset vackert, trots att all den fina snön ramlat av överallt  

 

& vad hände sedan då?? jo en överasknings fest för mej!!!  


När jag egentligen fyller, så är min brorsdotter i Norge & kan inte vara med på festen, så hon ville fira mej idag, Tusen Tusen Tack Matilda & Alexander för pläden!!


Föräldrar & mina 2 syskon med familjer   hade slutit upp, gömda i vardagsrummet hos min bror med familj  blev underbar mat &...

 

& en "retro" resväska...

 

... med diverse plädar & annat som påminde om London & alla dessa galna vändor!


Sist levde jag mestadels på glutenfritt hårdbröd & Messmör, låg i

väskan check!  

-brända eller uppeldade fransk skivor var en annan påminnelse från året

innan check  

-en London karta med alla Toaletter inringade från första London

resan check!  

-Ekorr & fågel mat! check!  

-denna väska var inplastad, för årets väska hade garanterat spruckit om jag inta plastat in den vid flyget, nästa år om det kommer något, ska jag ha en stooooor väska!  

-alla dofta gott pappers stickor man får på alla fin butiker check!  sedan kan man ha dom i portmonän & doften håller i sej ett år eller längre! -jo ja vet, ja är

lite knäpp  

-duchcrem för att jag alltid minimerar vikt & plats check!  

-& inte minst min Primark plädmani check!   3 fina "plädar" var det i väskan & en från Matillda & Alex, så låt "nordan" & kyla komma & bita, för nu kan jag mej in vira  (dåligt rimm  )

 


 


 

Kaffe & Marängsvich, mumma  -både vackert & gott!!

 

Morfar/farfar, Elsa Gustav & svägerskan

 



 

 



 

Fotografen darrade på hand, så korten blev lite si & så på dom underbara "höjdarfolket!"  & alla fastnade inte på bild heller...  


Underbar dag  Tack alla från lunch till kväll!!!  


Ja så blev dagen & i morrn är det en annan dag...


                                           Kram  






 
 
Kikkan

Kikkan

31 december 2012 00:07

Låter som en kanon trevlig dag.. Hmmm resväskan??? Tror Du den kommer att räcka i storlek på nästa London resa?? Tror inte jag, trallala ♫♪♪♫ Kram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

31 december 2012 00:21

Ha ha ha... nej inte en chans!! *skratt* nu har jag lärt mej ;) stooooooor ska den va!! :))
Man kan se dej & mej bakifrån på ett av resväskans korten ;)

Kram mitt i natten♥

 
Ingen bild

Kerstin

31 december 2012 07:55

Grattis,Grattis om än för sent,har faktiskt helt missat det.Ja nu fick du något att packa ner i när ni åker till London,men du måste väl ha en kärra med för den stora väskan blir nog för tung när du packat ner allt du köpt,du kanske får ta en till väska med dig!!
ha det så bra på Nyårsafton och ett riktigt Gott Nytt År Kram.

 
skånepågen

skånepågen

31 december 2012 09:27

Tittar in och önskar Gott nytt År !

http://aake.bloggagratis.se

Lena

31 december 2012 15:20

Tack & detsamma!!! :))

Kram kram♥

 
paloma

paloma

31 december 2012 12:41

kommer bara in och önskar gott nytt år!!!!! kraaaam e på språng.

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

31 december 2012 15:19

Tack snälla & Kram på er!!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards